ﻗﺼﺺ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ:
ﻗﺼﺺ ﺍﻟﻘﺮآن کا مطلب ہےﻭﮦ ﻗﺼﮯ ﺟﻮ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﺎﻥ ﮨﻮﺋﮯ۔
قصص ﺟﻤﻊ ﮨﮯ ﻗﺼﮧ ﮐﺎ۔ ﺟﺲ ﺳﮯ ﻣﺮﺍﺩ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﯿﺪ ﮐﮯ ﻭﮦ ﻋﺒﺮﺕ ﺍﻧﮕﯿﺰ ﻗﺼﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﻗﺮﺁﻥ
ﻣﯿﮟ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮯ ﺑﯿﺎﻥ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ۔ ﭘﮩﻠﯽ ﺍﻣﺘﻮﮞ ﮐﮯ ﺍﺣﻮﺍ
ﻝ،ﺍﻧﺒﯿﺎﺋﮯ ﺳﺎﺑﻘﯿﻦ، ﺣﺎﺩﺛﺎﺕ ﺍﻗﻮﺍﻡ ﺫﮐﺮ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ ﭘﮭﺮ ﻗﻮﻣﻮﮞ، ﻗﺒﯿﻠﻮﮞ، ﺷﮩﺮﻭﮞ ﺍﻭﺭ
ﺑﺴﺘﯿﻮﮞ ﮐﮯ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﺑﮭﯽ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺌﮯ ﺟﻨﮩﯿﮟ ﻗﺼﺺ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔
ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﮐﺎ ایکﺍﮨﻢ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻗﺼﺺ ﺍﻭﺭ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﮨﯿﮟ شاہ ولی اللہ دہلوی نے الفوز
الکبیر میں علوم القرآن کو پانچ اساسی علوم میں تقسیم کیاہے.
علم الأحکام:اس میں فرض، واجب،سنت اور مباح احکام کےمتعلق بحث کی گئی ہے.
علم المخاصمۃ:اس علم میں دیگر مذاہب کے پیروکاروں کے ساتھ دلائل و براہین
کے ساتھ مکالمہ کیا گیا ہے.
علم التذکیر بالموت:اس علم میں عالم برزخ،معاد ،جنت و جہنم کے احوال پر بحث
کی گئی ہے.
علم التذکیر بایام اللہ:اس علم میں گذشتہ اقوام کےاللہ تعالی اور اپنے
انبیاء و رسل کے ساتھ برتاؤ اور انکے واقعات کو زیر بحث لایا گیا ہے.
علم التذکیر بآلاءاللہ:اس علم میں اللہ تعالی کے بندوں پر انعامات اور اپنے
بندوں سے مطالبات کو زیر بحث لایا گیا ہے.
اس تقسیم سے واضح ہو رہاہے کہ علم التذکیر بایام اللہ میں گذشتہ اقوام
کےواقعات بیان کرکےاس امت کو دوس عبر کا سامان مہیا کیا گیا ہے.
ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﺑﯿﺎﻥ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﺩﻭ ﻗﺴﻤﻮﮞ ﭘﺮ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺳﮑﺘﺎ
ﮨﮯ ﺍﯾﮏ ﻭﮦ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﺟﻮ ﻣﺎﺿﯽ ﺳﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺟﻮ ﻣﺴﺘﻘﺒﻞ ﺳﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﮨﯿﮟ۔
ﻣﺎﺿﯽ ﮐﮯ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ:
ﻣﺎﺿﯽ ﮐﮯ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺗﺮ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻧﮯ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﻋﻠﯿﮩﻢ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﮯ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ
ﺑﯿﺎﻥ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺑﻌﺾ ﻧﯿﮏ ﯾﺎ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻥ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻭﺍﻗﻮﺍﻡ ﮐﮯ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ
ﺑﮭﯽ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺟﮕﮩﻮﮞ ﭘﺮ ﺫﮐﺮ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ ﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ ،ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﻣﯿﮟ ﮐﻞ ﺳﺘﺎﺋﯿﺲ ( 27 )
ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﻋﻠﯿﮩﻢ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﮯ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﺫﮐﺮ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ ﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ ، ﺍﻥ ﻗﺼﻮﮞ ﮐﻮ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﻧﮯ
ﺳﮯ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﮐﺎ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻧﮕﺎﺭﯼ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﻭﮦ ﺍﻥ ﻗﺼﻮﮞ ﮐﻮ ﯾﺎﺩ ﺩﻻﮐﺮ ﺍﯾﮏ
ﻃﺮﻑ ﺗﻮ ﺗﺬﮐﯿﺮ ﻭﻣﻮﻋﻈﺖ ﮐﺎ ﺳﺎﻣﺎﻥ ﻣﮩﯿﺎ ﻓﺮﻣﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﮐﺮﺍﻡ
ﮐﯽ ﺩﻋﻮﺕ ﺳﮯ ﺳﺒﻖ ﻟﯿﻨﮯ ﭘﺮ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﻃﺮﻑ ﯾﮧ ﻭﺍﺿﺢ ﮐﺮﺩﯾﻨﺎ ﭼﺎﮨﺘﺎ
ﮨﮯ ﮐﮧ ﺳﺎﺑﻘﮧ ﻗﻮﻣﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺘﻮﮞ ﮐﮯ ﯾﮧ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﻓﺮﻭﺯ ﺳﭽﮯ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﺍﺱ ﺫﺍﺕ ﮔﺮﺍﻣﯽ ﮐﯽ
ﺯﺑﺎﻥ ﭘﺮ ﺟﺎﺭﯼ ﮨﻮﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﺍﻣﯽ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺁﺝ ﺗﮏ ﮐﺴﯽ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺭﮦ ﮐﺮ
ﺍﺱ ﻗﺴﻢ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﻋﻠﻢ ﺣﺎﺻﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﯾﻘﯿﻨﺎً ﺍﺳﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ
ﺑﺎﺧﺒﺮ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﻮ ﻭﮦ ﮐﻼﻡ ﺗﻼﻭﺕ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﻭﮦ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﮐﻼﻡ ﻧﮩﯿﮟ
ﺧﺪﺍﺋﯽ ﮐﻼﻡ ﮨﮯ ،ﭘﮭﺮ ﺍﻥ ﻗﺼﻮﮞ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﻋﻠﻢ ﻭﺣﮑﻤﺖ ﮐﮯ ﺑﮯ ﺷﻤﺎﺭ ﺧﺰﺍﻧﮯ ﭘﻮﺷﯿﺪﮦ
ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﯽ ﮨﺮ ﺁﯾﺖ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﮯ ﺍﻥ ﮔﻨﺖ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﭘﺮ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﺘﺮﯾﻦ
ﺭﮨﻨﻤﺎﺋﯽ ﻋﻄﺎ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﮯ۔
ﻣﺴﺘﻘﺒﻞ ﮐﮯ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ:
ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﻧﮯ ﭘﯿﺶ ﮔﻮﺋﯽ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﻣﺴﺘﻘﺒﻞ ﮐﮯ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﺑﮭﯽ ﺫﮐﺮ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﺱ
ﻗﺴﻢ ﮐﮯ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﮐﯽ ﻧﺸﺎﻧﯿﺎﮞ ، ﻗﯿﺎﻣﺖ ﮐﮯ ﺍﺣﻮﺍﻝ ،ﺣﺸﺮ ﻭﻧﺸﺮ ﮐﺎ ﻣﻨﻈﺮ ،
ﺩﻭﺯﺥ ﮐﯽ ﮨﻮﻟﻨﺎﮐﯿﺎﮞ، ﺟﻨﺖ ﮐﯽ ﺩﻝ ﻓﺮﯾﺒﯿﺎﮞ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯽ ﮔﺌﯽ ﮨﯿﮟ؛ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﺳﮯ
ﭘﮩﻠﮯ ﺯﻣﯿﻦ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﺟﺎﻧﻮﺭ ﮐﺎ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﮨﻮﻧﺎ ، ﯾﺎﺟﻮﺝ ﻣﺎﺟﻮﺝ ﮐﺎ ﺧﺮﻭﺝ،ﺻﻮﺭِ ﺍﺳﺮﺍﻓﯿﻞ
،ﺳﻮﺍﻝ ﻭﺟﻮﺍﺏ ،ﺟﮩﻨﻤﯿﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺎﮨﻤﯽ ﻣﮑﺎﻟﻤﮯ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﻣﯿﮟ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺟﮕﮩﻮﮞ ﭘﺮ ﻣﻮﺟﻮﺩ
ﮨﯿﮟ۔
حضرت موسی علیہ السلام:
ﻣﻮﺳﯽٰ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺧﺪﺍ ﮐﮯﺑﺮﮔﺰﯾﺪﮦ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﺗﮭﮯ.آپکا پورا ﻧﺎﻡﻣﻮﺳﯽ
ﺑﻦ ﻋﻤﺮﺍﻥ ہے.آپﻣﺼﺮ میں پیدا ہوئے.
آپکے ﻭﺍﻟﺪ ﮐﺎ ﻧﺎﻡﻋﻤﺮﺍﻥ اور ﻭﺍﻟﺪﮦ ﮐﺎ ﻧﺎﻡﯾﻮﺧﺎﻧﺪ ہے آپکوﻗﻮﻡ ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ کی
طرف معبوث کیا گیا جو ﻣﺼﺮ میں آباد تھی.آپ پرﺗﻮﺭﺍﺕ نازل کی گئی.ﮨﺎﺭﻭﻥ ﻋﻠﯿﮧ
ﺍﻟﺴﻼﻡ آپکے ﮨﻤﻌﺼﺮ چچازاد بھائی تھے.
ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯿﮟ ﺫﮐﺮ:
ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ ( علیہ السلام ) ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﻣﻮﺳﯽٰ ﺍﻭﺭ ﻟﻘﺐ ﮐﻠﯿﻢ ﺍﻟﻠﮧ ﺁﯾﺎ ﮨﮯ۔
ﺟﺒﮑﮧ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰﯼ ﺑﺎﺋﺒﻞ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﻣﻮﺳﯿﺲ ( Moses ) ﺁﯾﺎ ﮨﮯ۔
تمام ﭘﯿﻐﻤﺒروں ﮐﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯽٰ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﺎ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺁﯾﺎ
ﮨﮯ۔ ﺗﯿﺲ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺳﻮﺭﺗﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺳﯽٰ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻭ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﺍﻭﺭ ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﮐﮯ
ﻭﺍﻗﻌﮧ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﻮﻣﺮﺗﺒﮧ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺍﺷﺎﺭﮦ ﮨﻮﺍ ﮨﮯ.
ﻋﺼﺎﺋﮯ ﻣﻮﺳﯽٰ:
ﻣﻮﺳﯽٰ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﮐﯽ ﻟﮑﮍﯼ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﻣﻌﺠﺰﮦ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﮐﮯ ﺳﺎﺣﺮﻭﮞ
ﮐﮯ ﻣﻘﺎﺑﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﺳﺎﻧﭗ ﯾﺎ ﺍﮊﺩﮨﺎ ﺑﻦ ﮔﺌﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﻣﺮﻭﯼ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﻮﺳﯽٰ ﮐﺎ ﻋﺼﺎ ﺟﻨﺘﯽ ﺁﺱ
ﮐﺎ ﺗﮭﺎ ﺁﭖ ﮐﮯ ﻗﺪ ﮐﮯ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺩﺱ ﮨﺎﺗﮫ ﻟﻤﺒﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺩﻭ ﺷﺎﺧﯿﮟ
ﺗﮭﯿﮟ.ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ ﻣﯿﮟ ﺭﻭﺷﻦ ﮨﻮﺟﺎﺗﯿﮟ ﺍﺱ ﻋﺼﺎ ﮐﻮ ﺁﺩﻡ ( ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ) ﺟﻨﺖ ﺳﮯ ﻻﺋﮯ
ﺗﮭﮯ۔ ﺁﺩﻡ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﻣﯿﮟ ﻧﺴﻼً ﺑﻌﺪ ﻧﺴﻞٍ ﭼﻼ ﺁﯾﺎ ﺣﺘﯽٰ ﮐﮧ ﺷﻌﯿﺐ ﮐﻮ ﻣﺮﺣﻤﺖ
ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ۔ﯾﮧ ﻻﭨﮭﯽ ﺁﺩﻡ ﮐﯽ ﻻﭨﮭﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺧﺎﺹ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺍﯾﮏ ﻓﺮﺷﺘﮯ ﻧﮯ ﺩﯼ ﺗﮭﯽ ﺟﺐ
ﻭﮦ ﻣﺪﯾﻨﮧ ﺟﺎ ﺭﮨﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﯾﮧ ﺭﺍﺕ ﮐﻮ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﺩﯾﺘﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﺩﻥ ﮐﮯ ﻭﻗﺖ ﺁﭖ ﺍﺳﮯ ﺳﺎﺗﮫ
ﻟﮯ ﮐﺮ ﺯﻣﯿﻦ ﻣﯿﮟ ﮔﮭﻮﻣﺘﮯ ﭘﮭﺮﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﮯ ﻟﺌﮯ ﺭﺯﻕ ﺗﻼﺵ ﮐﺮﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ
ﺍﭘﻨﯽ ﺑﮑﺮﯾﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﭘﺘﮯ ﺑﮭﯽ ﺟﮭﺎﮌﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔
ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯽٰ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﻮ ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﺳﻤﯿﺖ ﻣﺼﺮ ﭼﮭﻮﮌﻧﮯ ﮐﺎ
ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺟﺐ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯽٰ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﮐﻮ ﮨﻤﺮﺍﮦ ﻟﯿﮯ ﺩﺭﯾﺎﺋﮯ
ﻧﯿﻞ ﭘﺎﺭ ﮐﺮﺭﮨﮯ ﺗﮭﮯ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺍﭘﻨﮯ ﻟﺸﮑﺮ ﺳﻤﯿﺖ ﺍﻥ ﮐﺎ ﭘﯿﭽﮭﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺩﺭﯾﺎﺋﮯ ﻧﯿﻞ
ﻣﯿﮟ ﺍﺗﺮ ﭘﮍﺍ ﻣﮕﺮ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﮐﻮ ﺩﺭﯾﺎ ﭘﺎﺭ ﮐﺮﻭﺍﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ
ﺩﺭﯾﺎ ﮐﮯ ﭘﺎﻧﯽ ﮐﻮ ﭼﻼ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﮐﻮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﺸﮑﺮﺳﻤﯿﺖ ﮈﺑﻮﮐﺮ ﮨﻼﮎ ﮐﺮﺩﯾﺎ
ﺿﻤﻨﺎًﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺑﮭﯽ ﺫﮨﻦ ﻣﯿﮟ ﺭﮐﮭﻨﺎ ﭼﺎﺋﯿﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﻣﺼﺮ ﻧﺴﺒﺘﺎً
ﻭﺳﯿﻊ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﺗﮭﯽ۔ﻭﮨﺎﮞ ﮐﮯ ﺭﮨﻨﮯ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﮐﺎ ﺗﻤﺪﻥ ﺑﮭﯽ ﺣﻀﺮﺕ ﻧﻮﺡ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ، ﺣﻀﺮﺕ
ﮨﻮﺩ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺍﻭﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﻌﯿﺐ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﯽ ﺍﻗﻮﺍﻡ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺗﺮﻗﯽ ﯾﺎﻓﺘﮧ
ﺗﮭﺎ۔ ﻟﮩٰﺬﺍ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻓﺮﺍﻋﻨﮧ ﮐﯽ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﺑﮭﯽ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺗﮭﯽ۔
ﻓﺮﻋﻮﻥ ﻧﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯽٰ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺍﻭﺭﺁﭖ ﮐﯽ ﻗﻮﻡ ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﭘﺮ ﺑﮩﺖ ﻣﻈﺎﻟﻢ
ﮈﮬﺎﺋﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﺩﺭﺍﺻﻞ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﮐﮯ ﺑﺎﺩﺷﺎﮨﻮﮞ ﮐﺎ ﻟﻘﺐ ﺗﮭﺎ ﺟﻮ ﺑﮭﯽ ﺑﺎﺩﺷﺎﮦ ﺑﻨﺘﺎ
ﺍﺱ ﮐﻮ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﮈﺍﮐﭩﺮ ﻣﻮﺭﺱ ﺑﻮﮐﺎﺋﯿﮯ ﮐﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﻨﯽ
ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﭘﺮ ﻇﻠﻢ ﻭﺳﺘﻢ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺣﮑﻤﺮﺍﻥ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﺭﻋﻤﺴﺲ ﺩﻭﻡ ﺗﮭﺎ۔ ﺑﺎﺋﯿﺒﻞ ﮐﮯ ﺑﯿﺎ
ﻥ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﺳﮯ ﺑﯿﮕﺎ ﺭﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﮐﺌﯽ ﺷﮩﺮ ﺗﻌﻤﯿﺮ ﮐﺮﻭﺍﺋﮯ ﺗﮭﮯ
ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﮐﺎﻧﺎﻡ ﺭﻋﻤﺴﺲ ﺭﮐﮭﺎ ﮔﯿﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﺟﺪﯾﺪِ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﯾﮧ ﺗﯿﻮﻧﺲ
ﺍﻭﺭ ﻗﻄﺮ ﮐﮯ ﺍﺱ ﻋﻼﻗﮯ ﻣﯿﮟ ﻭﺍﻗﻊ ﺗﮭﺎ ﺟﻮ ﺩﺭﯾﺎﺋﮯ ﻧﯿﻞ ﮐﮯ ﻣﺸﺮﻗﯽ ﮈﯾﻠﭩﮯ ﻣﯿﮟ ﻭﺍﻗﻊ
ﮨﮯ۔
ﺭﻋﻤﺴﺲ ﮐﯽ ﻭﻓﺎﺕ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺟﺎﻧﺸﯿﻦ ﻣﺮﻧﻔﺘﺎﺡ ﻣﻘﺮ ﺭﮨﻮﺍ۔ ﺍﺳﯽ ﮐﮯ ﺩﻭﺭِ ﺣﮑﻤﺮﺍﻧﯽ
ﻣﯿﮟ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯽٰ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﻮ ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﺳﻤﯿﺖ ﻣﺼﺮ ﭼﮭﻮﮌﻧﮯ
ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺟﺐ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯽٰ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﮐﻮ ﮨﻤﺮﺍﮦ ﻟﯿﮯ
ﺩﺭﯾﺎﺋﮯ ﻧﯿﻞ ﭘﺎﺭ ﮐﺮﺭﮨﮯ ﺗﮭﮯ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺍﭘﻨﮯ ﻟﺸﮑﺮ ﺳﻤﯿﺖ ﺍﻥ ﮐﺎ ﭘﯿﭽﮭﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ
ﺩﺭﯾﺎﺋﮯ ﻧﯿﻞ ﻣﯿﮟ ﺍﺗﺮ ﭘﮍﺍ ﻣﮕﺮ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﮐﻮ ﺩﺭﯾﺎ ﭘﺎﺭ ﮐﺮﻭﺍﻧﮯ
ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺩﺭﯾﺎ ﮐﮯ ﭘﺎﻧﯽ ﮐﻮ ﭼﻼ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭﻓﺮﻋﻮﻥ ﮐﻮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﺸﮑﺮﺳﻤﯿﺖ ﮈﺑﻮﮐﺮ ﮨﻼﮎ
ﮐﺮﺩﯾﺎ۔ ﺍﺱ ﺳﺎﺭﮮ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﮐﻮ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﺩﺭﺝِ ﺫﯾﻞ ﺁﯾﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ :
( ﻭَﺟٰﻮَﺯْﻧَﺎ ﺑِﺒَﻨِﯽْ ﺍِﺳْﺮَﺁﺋِﯿْﻞ ﺍﻟْﺒَﺤْﺮَ ﻓَﺎَﺗْﺒَﻌَﮭُﻢْ ﻓِﺮْﻋَﻮْﻥُ
ﻭَﺟُﻨُﻮْﺩُﮦ ﺑَﻐْﯿًﺎ ﻭَّﻋَﺪْﻭًﺍ ﻁ ﺣَﺘّٰﯽ ﺍِﺫَﺁﺍَﺩْﺭَﮐَﮧُ ﺍﻟْﻐَﺮَﻕُ ﻗَﺎﻝَ
ﺍٰﻣَﻨْﺖُ ﺍَﻧَّﮧ ﻟَﺂ ﺍِﻟٰﮧَ ﺍِﻟَّﺎ ﺍﻟَّﺬِﯼْ ﺍٰﻣَﻨَﺖْ ﺑِﮧ ﺑَﻨُﻮﺁ
ﺍِﺳْﺮِﺁﺋِﯿْﻞَ ﻭَﺍَﻧﺎ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﻤُﺴْﻠِﻤِﯿْﻦَ ۔ ﺍٰﻟْﺌٰﻦَ ﻭَﻗَﺪْ ﻋَﺼَﯿْﺖَ
ﻗَﺒْﻞُ ﻭَﮐُﻨْﺖَ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﻤُﻔْﺴِﺪِﯾْﻦَ ۔ ﻓَﺎﻟْﯿَﻮْﻡَ ﻧُﻨَﺠِّﯿْﮏَ
ﺑِﺒَﺪَﻧِﮏَ ﻟِﺘَﮑُﻮْﻥَ ﻟِﻤَﻦْ ﺧَﻠْﻔَﮏَ ﺍٰﯾَﺔً ﻁ ﻭَﺍِﻥَّ ﮐَﺜِﯿْﺮًﺍ ﻣِّﻦَ
ﺍﻟﻨَّﺎﺱِ ﻋَﻦْ ﺍٰﯾٰﺘِﻨَﺎ ﻟَﻐٰﻔِﻠُﻮْﻥَ )
ﺍﻭﺭﮨﻢ ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﮐﻮ ﺳﻤﻨﺪﺭ ﺳﮯ ﮔﺰﺍﺭ ﻟﮯ ﮔﺌﮯ۔ ﭘﮭﺮ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﺍﻭﺭﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﺸﮑﺮ ﻇﻠﻢ
ﺍﻭﺭﺯﯾﺎﺩﺗﯽ ﮐﯽ ﻏﺮﺽ ﺳﮯ ﺍﻥ ﮐﮯ ﭘﯿﭽﮭﮯ ﭼﻠﮯ۔ ﺣﺘﯽٰ ﮐﮧ ﺟﺐ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﮈﻭﺑﻨﮯ ﻟﮕﺎ ﺗﻮ ﺑﻮﻝ
ﺍﭨﮭﺎ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﻣﺎﻥ ﻟﯿﺎ ﮐﮧ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪِﺣﻘﯿﻘﯽ ﺍُﺱ ﮐﮯ ﺳﻮﺍ ﮐﻮﺋﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺟﺲ ﭘﺮ ﺑﻨﯽ
ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻻﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺳﺮِﺍﻃﺎﻋﺖ ﺟﮭﮑﺎ ﺩﯾﻨﮯ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮨﻮﮞ
( ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎ ) ﺍﺏ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻻﺗﺎ ﮨﮯ ! ﺣﺎﻻﻧﮑﮧ ﺍﺱ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺗﮏ ﺗﻮ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻧﯽ
ﮐﺮﺗﺎ ﺭﮨﺎ ﺍﻭﺭﻓﺴﺎﺩ ﺑﺮﭘﺎ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺗﮭﺎ۔ ﺍﺏ ﺗﻮ ﮨﻢ ﺻﺮﻑ ﺗﯿﺮﯼ ﻻﺵ ﮨﯽ ﮐﻮ
ﺑﭽﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ ﺗﺎﮐﮧ ﺗﻮ ﺑﻌﺪ ﮐﯽ ﻧﺴﻠﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻧﺸﺎﻥ ِ ﻋﺒﺮﺕ ﺑﻨﮯ، ﺍﮔﺮﭼﮧ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ
ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﯾﺴﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﮨﻤﺎﺭﯼ ﻧﺸﺎﻧﯿﻮﮞ ﺳﮯ ﻏﻔﻠﺖ ﺑﺮﺗﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻥ ﺁﯾﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﺍﻟﻠﮧ
ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﺍﯾﮏ ﭘﯿﺸﯿﻦ ﮔﻮﺋﯽ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮨﻢ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﮐﯽ ﻻﺵ ﮐﻮ ﻣﺤﻔﻮﻅ ﺭﮐﮭﯿﮟ ﮔﮯ
ﺗﺎﮐﮧ ﺑﻌﺪﻣﯿﮟ ﺁﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻭﮦ ﺑﺎﻋﺚ ﻋﺒﺮﺕ ﮨﻮ۔ ﺍﭘﻨﮯ ﺁﭖ ﮐﻮ ﺧﺪﺍﮐﮩﻠﻮﺍﻧﮯ
ﻭﺍﻟﮯ ﮐﯽ ﻻﺵ ﮐﻮ ﺩیکھ ﮐﺮﺁﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﻧﺴﻠﯿﮟ ﺳﺒﻖ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮﯾﮟ۔
بنی اسرائیل کا تعارف:
ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﮯ ﺑﮍﮮﺻﺎﺣﺒﺰﺍﺩﮮﺍﺳﺤﺎﻕ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﮯ ﺑﯿﭩﮯ ﮐﺎ
ﻧﺎﻡﺣﻀﺮﺕ ﯾﻌﻘﻮﺏ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺗﮭﺎ۔ ﺍﭘﻨﮯ ﻭﺍﻟﺪ ﺩﺍﺩﺍ ﺍﻭﺭ ﭼﭽﺎ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﺁﭖ ﺑﮭﯽ ﺍﻟﻠﮧ
ﮐﮯ ﺑﺮﮔﺰﯾﺪﮦ ﻧﺒﯽ ﮨﻮﺋﮯ۔ﺣﻀﺮﺕ ﯾﻌﻘﻮﺏ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﻩ ﺑﯿﭩﮯ ﺗﮭﮯ ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﺳﺐ ﺳﮯ
ﭼﮭﻮﭨﮯﺣﻀﺮﺕ ﯾﻮﺳﻒ ﻣﺼﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﮮ ﺳﺮﮐﺎﺭﯼ ﻋﮩﺪﮮ ﭘﺮ ﻣﺘﻤﮑﻦ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﻮ ﺑﯿﺸﻤﺎﺭ
ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﻣﺼﺮ ﻣﯿﮟ ﺟﺎ ﮐﺮ ﺁﺑﺎﺩ ﮨﻮﮔﺌﮯ۔ ﺍﺱ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﻗﻮﻡ ﮐﯽ ﮨﺪﺍﯾﺖ ﮐﮯ
ﻟﺌﮯ ﮐﺌﯽ ﭘﯿﻐﯿﻤﺒﺮ ﺁﺋﮯ ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﯾﻮﺏ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﺎﻓﯽ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮨﯿﮟ۔ ﺑﻨﯽ
ﺍﺳﺮﺋﯿﻞ ﺍﯾﮏ ﻃﻮﯾﻞ ﻣﺪﺕ ﮐﯽ ﺁﺳﺎﺋﺶ ﺍﻭﺭ ﺣﮑﻤﺮﺍﻧﯽ ﮐﮯ ﺑﻌﺪﻗﺒﻄﯿﻮﮞ ﮐﯽ ﻏﻼﻣﯽ ﻣﯿﮟ ﺟﮑﮍﮮ
ﮔﺌﮯ ﺗﻮ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺭﮨﻨﻤﺎﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯽٰ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻻﺋﮯ۔
ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯽٰ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﮐﻮ ﻗﺒﻄﯿﻮﮞ ﮐﯽ ﻏﻼﻣﯽ ﺳﮯ ﺁﺯﺍﺩ ﮐﺮﺍﮐﺮ ﺑﺤﺮ
ﺍﺣﻤﺮ ﮐﮯ ﭘﺎﺭ ﻭﺍﭘﺲ ﻓﻠﺴﻄﯿﻦ ﻣﯿﮟ ﻟﮯ ﺁﺋﮯ۔ ﯾﮩﺎﮞ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺑﮭﺎﺋﯽ ﺣﻀﺮﺕ
ﮨﺎﺭﻭﻥ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺍﻭﺭ ﺑﺎﺩﺷﺎﮦ ﮨﻮﺋﮯ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﯾﮏ ﻃﻮﯾﻞ ﻋﺮﺻﮯ ﺗﮏ ﺑﻨﯽ
ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﻧﮯ ﻓﻠﺴﻄﯿﻦ ﭘﺮ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﮐﯽ۔ ﺍﺱ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺍﻥ ﭘﺮ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﻃﺮﺡ ﮐﯽ ﻧﻌﺘﻤﯿﮟ
ﻧﺎﺯﻝ ﮨﻮﺋﯿﮟ۔ﺟﯿﺴﮯ ﻣﻦ ﻭ ﺳﻠﻮﻯ ﻭﻏﯿﺮﻩ ﺗﺎﮨﻢ ﺍﺱ ﻗﻮﻡ ﻧﮯ ﺍﻧﮑﯽ ﻗﺪﺭ ﻧﮧ ﮐﯽ۔
ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﻣﯿﮟ ﮐﺌﯽ ﺟﮕﮧ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﺁﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﯾﮏ ﺳﻮﺭﺕ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﮨﯽ ﺳﻮﺭۃ ﺑﻨﯽ
ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﮨﮯ۔
*ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﮐﮯ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ*
1. ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ
2. ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺳﺤﺎﻕ
3. ﺣﻀﺮﺕ ﯾﻌﻘﻮﺏ
4. ﺣﻀﺮﺕ ﯾﻮﺳﻒ
5. ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯽ
6. ﺣﻀﺮﺕ ﮨﺎﺭﻭﻥ
7. ﺣﻀﺮﺕ ﺩﺍﻭﺩ
8. ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ
9. ﺣﻀﺮﺕ ﺩﺍﻧﯿﺎﻝ
10. ﺣﻀﺮﺕ ﻋﯿﺴﯽ ﺍﺑﻦ ﻣﺮﯾﻢ
*ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﮐﮯ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﺻﺤﺎﺋﻒ*
1. ﺻﺤﻔﯿﮧ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻤﯽ
2. ﺯﺑﻮﺭ
3. ﺗﻮﺭﺍﺕ
4. ﺯﺑﻮﺭ
5. ﺍﻧﺠﯿﻞ
) ﯾﮧ ﮐﺘﺎﺏ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﯿﺴﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﺳﻼﻡ ﭘﺮ ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﮐﯽ ﮨﺪﺍﯾﺖ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺍﺗﺎﺭﯼ ﮔﺌﯽ
ﺗﮭﯽ ﺗﺎﮨﻢ ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﮐﮯ ﺍﻣﺮﺍﺀ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﻣﺎﻧﻨﮯ ﺳﮯ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﮐﺮﺩﯾﺎ ﺗﮭﺎ۔) |