واقعہ کربلا : دین کی بقا اور اسلام کی سربلندی

محرم:اسلامی تقویم (Calendar) کا پہلا مہینہ ہے اس سے سن ہجری کا نقطۂ آغازہے۔اسلامی سال نو کا وہ مقدس اور متبرک مہینہ ہے جسے رب کریم نے حرمت ،عظمت ا ور امن کا ’’شہر حرام‘‘ قرار دیاہے ۔ان عدۃ الشہور۔۔۔۔۔(القرآن:سورہ توبہ۔ آیت 36) ترجمہ :بے شک مہینوں کی گنتی اﷲ کے نزدیک بارہ مہینے ہیں۔اﷲ کی کتاب میں جب سے اس نے آسمانوں اور زمین کو بنایا۔ان میں سے چار حرمت والے ہیں ۔یہ سیدھا دین ہے ۔تو ان مہینوں میں اپنی جان پر ظلم نہ کرو۔یہ ان چار اسلامی مہینوں میں سے ایک ہے جنہیں خداوند قدوس نے’’ اشہر حرم ‘‘قرار دیاہے ۔امن کا مہینہ قرار دیکر اس کے تقدس ،احترام پر مہر تصدیق ثبت فرمائی۔

ماہ محرم الحرام،اسلامی سن ہجری کی شروعات:
اسلامی تاریخ سن ہجر ی کے آغاز کے حوالے سے متعدد روایات ملتی ہیں تاہم مؤرخین کا اس بات پر اتفاق ہے کہ سن ہجری کا باقاعدہ ایجاد و نفاذ حضرت عمر فاروق رضی اﷲ عنہ کے دور میں ۲۰ جماد ی الثانی بروز جمعرات ۱۷ہجری کو عمل میں آیا سید نا حضرت علی رضی اﷲ عنہ کے مشورے سے اسلامی کلینڈر کا شما ر واقعہ ہجرت مدینہ کی بنیاد قرار پایا جب خلیفہ حضرت عثمان غنی رضی اﷲ عنہ کے مشورے سے محرم الحرام کو نئے اسلامی سال کا پہلا مہینہ قرار دیا گیا (رحمۃ للعٰلمین۔جلد ۲، صفحہ ۳۹۲:قاضی محمد سلیمان منصور پوری ) ۔یہ بھی حقیقت ہے کہ اسلامی کلینڈر کی شروعات واقعہ ہجرت نبوی سے ہے ۔ جو رحمۃ للعٰلمین اور آخرالانبیاء علیہم السلام اور صحابۂ کرام کی زندگیوں میں مشرکین مکہ کے ظلم و جبر کی انتہاہوئی اور پھر پہلے مظلوم مسلمانو ں اور آخر کار سید المرسلین حضرت محمد ﷺ کو بھی ہجرت کا حکم ملا ہجرت کا حکم پاتے ہی سرکار دوجہاں ﷺاپنے ہمدم و جاں نثار یار غار و مزار سیدنا صدیق اکبر رضی اﷲ عنہ کے کا شانے پر پہنچے اور انہیں بھی ہجرت کے حکم سے آگاہ فرمایاچنا نچہ ایک سن ہجری مطابق ۶۲۲ ؁ء کو ایک اونٹنی پر پیغمبر اعظم اور دوسری پر سیدنا ابو بکر صدیق رضی اﷲ عنہ سوار ہو کرسفر ہجرت پر روانہ ہو گئے ۔ تاریخ اس بات پر گواہ ہے کہ ’’ہجرت نبوی ‘‘انقلابی تحریک کا مقدر بن گئی یہ بھی ایک تاریخی سچائی ہے کہ اسلامی سال کا آغاز ’’محرم الحرام ‘‘سے ہوتاہے جو اپنے دامن میں غم و حزن اور رنج و الم کی داستان سموئے ہوئے ہے چنانچہ یکم محرم الحرام کو امیر المؤمنین حضرت عمر فاروق اعظم کا یوم شہادت بھی ہے جبکہ عاشورۂ محرم جگر گوشہ حضرت علی و بتول سیدنا حضرت حسین ابن علی رضی اﷲ عنہما و بہتر نفوس قدسیہ شہدائے کر بلاکی شہادت عظمیٰ کی داستان رنج وا لم و ظلم و ستم لئے ہوئے ہے جسے کبھی فراموش نہیں کیا جاسکتا ہے یہ جرأت و شجاعت ، تسلیم و رضا اور باطل کے سامنے سینہ سپر ہونے کا وہ پیغام ہے جس کی اہمیت کبھی کم نہ ہوگی ۔

سانحۂ کربلا حق و باطل کا تاریخ ساز معرکہ
حضرت امام حسین رضی اﷲ عنہ و شہدائے کربلا نے اپنی جانوں کا نذرانہ پیش کر کے اسلام کی بقا اور دین کی سر بلندی کیلئے اپنا سب کچھ قربان کرنے کا بے مثال درس دیا حضور خواجہ اجمیری رحمتہ اﷲ علیہ فرماتے ہیں ۔
شاہ است حسین بادشاہ ہست حسین
دین است حسین دین پناہ است حسین
;سر داد نہ داد دست در دست یزید
حقا کہ بنائے لاالہٰ است حسین

ایک وقت ایساآیا کہ یزید جیسا شخص نواسۂ رسول امام حسین سے اپنی حکومت کی تائید کیلئے بیعت مانگ رہاتھا آپکی تربیت رسول اکر م ﷺنے فرمائی تھی حضرت امام حسین نے ایسے مشکل حالات میں وقت کی نزاکت اور اسلام کو درپیش مسائل کا جائزہ لیا اور فیصلہ کیا کی ذلت کی زندگی سے عزت کی موت بہتر ہے۔ آپ نے فرمایا :میں نے نہ بغاوت کی نیت سے خروج کیا ہے اور نہ فساد کیلئے اور نہ ہی ظلم کیلئے بلکہ میرا تو ایک ہی مقصد ہے وہ یہ کہ امر بالمعروف و نہی عن المنکر کروں اور امت محمدی کی اصلاح کروں حضرت محمد ﷺ کی سنت اور سیرت کو زندہ کروں آپ نے میدان عمل میں کتاب اﷲ پر عمل کرتے ہوئے عدل و انصاف و حق کی قدر و قیمت بتائی اور کر بلا کے مختلف مراحل میں خداکے حضور بے انتہا خشوع وخضوع کا مظاہر ہ فرماکر بتا دیا کہ کیسے ذات خدا کیلئے اپنے وجود کوو قف کیا جاتاہے اورشہادت کا جام نوش کیا جاتاہے ۔

حضرت امام حسین رضی اﷲ عنہ کے فضائل:
آپ کے فضائل میں بہت سی حدیثیں وارد ہیں بہت سی حدیثیں حضرت حسن رضی اﷲ عنہ کے بارے میں بھی حدیث کے ذخائر میں موجود ہیں آپ انتہائی شریف کم گو اور کثر ت سے نماز ، حج ، صدقہ اور دیگر امور خیر ادافرماتے آپ رضی اﷲ عنہ نے پیدل چل کر پچیس حج ادا کئے (برکات آل رسول ،ص ۱۴۵) ترمذی شریف کی حدیث ہے حضرت یعلٰی بن مرہ رضی اﷲ عنہ سے روایت ہے کی حضور پر نور ﷺ نے فرمایا ’’حسین منی و انامن الحسین‘‘ حسین مجھ سے ہیں میں حسین سے ہوں ۔ حسین رضی اﷲ عنہ کو حضور سے اور حضور کو حسین سے انتہائی قرب ہے گویا کہ دونوں ایک ہیں تو حسین کا ذکر حضور کا ذکر ہے حسین سے دوستی حضور سے دوستی ہے حسین سے دشمنی حضور سے دشمنی ہے اور حسین سے لڑائی کرنا حضور سے لڑائی کرناہے ﷺ و رضی اﷲ تعالیٰ عنہ ۔ آقا ﷺ فرماتے ہیں ۔احب اﷲ من احب حسینا ۔ جس نے حسین سے محبت کی اس نے اﷲ سے محبت کی ۔ (مشکوٰۃ شریف ، ص ۵۷۱)۔

نبی اکرم ﷺنے فرمایاحسن وحسین رضی اﷲ عنھما جنتی نوجوانوں کے سردار ہیں ( مشکوٰۃ شریف ،ص۵۷۰ )۔
شہیدوں کی فضیلت قرآن مجید میں ہے اور احادیث مبارکہ میں وارد ہیں انہیں فضیلتوں میں یہ بھی ہے کہ اﷲ رب العزت شہیدوں کو ایسی لذت عطافرماتا ہے جو اور کسی نعمت میں نہیں ہے دنیا کی بے شمار نعمتوں سے انسان لذت حاصل کر تا ہے کسی نعمت کو کھاتا ہے کسی کو پیتا ہے کسی کو دیکھتا ہے ۔ کسی کو سونگھتا ہے ۔ غرض کہ بے شمار نعمتوں سے انسان ذائقہ ( (Tasteلیتا ہے لیکن شہید کو شہادت سے جو لذت ملتی ہے اسکے سامنے دنیا کی لذتیں ہیچ ہیں آپ ﷺ کا ارشاد گرامی ہے کہ جنت میں داخل ہونے کے بعد کوئی جنت اور وہاں کی نعمتوں کو چھوڑکر آنا پسند نہ کرے گا کہ جو چیزیں زمین میں حاصل تھیں پھر مل جائیں ۔ مگر شہید تمنا کرے گا کہ دنیا میں لوٹے اور ۱۰ مرتبہ قتال کیا جائے ۔(بخاری و مسلم ۔ مشکوٰۃ ص ۳۳۰)

یوم عاشورہ و شہادت امام حسین اور ہماری ذمہ داریاں
ماہ محرم الحرام کا پہلا عشرہ نہایت برکت والا ہے ۔ ۱۰ محرم الحرام جس کو اسلامی تاریخ میں ’’یوم عاشورہ ‘‘ کہتے ہیں ۔ تاریخ اسلام میں اس کو ایک اہم مقام حا صل ہے ۔یوم عاشورہ کو یوم زینت بھی کہا جاتا ہے اس دن کا یہ نام اس لئے دیا گیا کہ اﷲ تعالیٰ نے اس دن ۱۰ انبیاء کرام علیہم السلام کو دس عظمتوں سے نوازا تھا (غنیہ الطالبین ، جلد ۲ ، ص ۵۵ ) ۔

یوم عاشورہ کا روزہ بہت فضیلت رکھتا ہے یوم عاشورہ کا روزہ اسلام سے قبل اہل مکہ اور یہودی لوگ بھی رکھا کرتے تھے۔ حضرت عروہ رضی اﷲ عنہ سے مروی ہے کہ ام المومنین حضرت عائشہ رضی اﷲ تعالیٰ عنہا نے فرمایا :قریش زمانہ جاہلیت میں اس دن کا روزہ رکھا کرتے تھے ۔پھر جب حضور ﷺمدینہ منورہ تشریف لائے تو رمضان کے روزے فرض ہوئے ۔تب یوم عاشورہ کا روزہ چھوڑ دیا گیا ۔جس کا جی چاہے وہ یوم عاشورہ کا روزہ رہے اور جس کا جی چاہے وہ نہ رہے (ابو داود ،کتاب الصیام ، باب فی یوم عاشورہ ،غنیہ الطالبین ، جلد ۲ ،ص۵۶ )۔

سلطان الاولیا ء حضرت خواجہ نظام الدین فرماتے ہیں کہ شیخ الاسلام و المسلمین قطب الاقطاب حضرت بابا فرید الدین مسعود گنج شکر رحمتہ اﷲ علیہ نے عاشورہ کے روزے کی فضیلت کے بارے میں فرمایا :کہ عاشورہ کے روز ے میں جنگل کی ہرنیاں بھی خاندان رسول ﷺ کی دوستی کے سبب اپنے بچوں کو دودھ نہیں دیتی پس کیوں ایسے ر وز ے کو چھوڑا جائے (راحت القلوب ص ۵۸،شام کر بلا ص ۸ ۲۸ ۔ ۷ ۸ ۲ )
بعض علما و صوفیا نے لکھا ہے کہ اس دن وحشی جانور بھی روزہ رکھتے ہیں ۔

نواسہ رسول سیدنا حضرت امام حسین رضی اﷲ عنہ اسلام کی خاطر میدان کربلا میں دس محرم الحرام یوم عاشورہ کو شہید ہوئے واقعہ کربلا کی وجہ سے عاشورہ بہت مشہور و معروف ہوگیا دور حاضر میں یوم عاشورہ اور حضرت امام حسین کی شہادت کے تعلق سے ہماراکر دار یقینا قابل افسوس اور حیرت ناک ہے ۔ جو قوم خیر امت بن کر آئی اور انسانوں کو امر بالمعروف و نہی عن المنکر کا راستہ دکھانے آئی وہی قوم عاشورہ کے دن ہر معروف و خیر کو چھوڑ کر منکرات اور خرافات جس کا نہ ہی اسلام سے ناطہ ہے اور نہ ہی شہادت امام حسین کی محبت سے لگاؤہے انجام دیتی ہے ۔ ذرا غور کریں محرم الحرام و یوم عاشورہ میں جو کچھ کر رہے ہیں کیا وہ ہمارا اسلامی کردار ہے ؟

حضرت امام حسین کے روضۂ اقدس کا فرضی نقشہ بنانا ،تعزیہ بنانا ، امام حسین کا دلدل (زخمی گھوڑا) بنانا ،گلیوں میں گھمانا ،عشرۂ محرم میں کالے کپڑے پہن کر سوگ منانا طرح طرح کی غیر شرعی رسموں کو ما ننا ،افسوس صد افسوس !آج ملت اسلامیہ محرم الحرا م اور یوم عاشورہ کی فضیلتوں ،برکتوں، عاشورہ کے دن کی عبادتوں کو پس پشت ڈال چکی ہے اﷲ کے رسول نے فرمایا :جو عاشورہ کے دن چار رکعتیں پڑھے اﷲ تعالیٰ اسکے پچاس برس کے گناہ معاف کر دیتا ہے اور اس کے لئے نور کا ممبر بناتاہے۔ اور فرمایا:جو عاشورہ کے دن اپنے اہل و عیال پروسعت کرے اﷲ تعالیٰ اس پر سارا سال و سعت ( برکت )فرماتا ہے( نزھۃ المجالس ، جلد اول ، ص ۱۷۸۔۱۷۷،بہیقی ، مشکوٰۃ ص ۱۷۰،غنیہ الطالبین ۔جلد ۲ ،ص ۵۴)

حضرت سفیان ثوری رحمتہ اﷲ علیہ نے فرمایا کہ ہم نے اس کا تجربہ کیا تو اسے بالکل ایسے ہی پایا ۔
اس دن کا روزہ چھوڑکر شب عاشورہ کی عبادت چھوڑکر واہیات رسمیں کرتے ہیں جن کا تعلق نہ ہی محرم الحرام سے ہے نہ ہی یوم عاشورہ سے نہ ہی شہادت امام حسین سے ہے حضرت امام حسین کی محبت کا تقاضہ سینہ کو بی اور گریہ وزاری و مر ثیہ خوانی نہیں حضور ﷺنے مرثیوں سے منع فرمایا :اور مرثیہ سننا یاپڑھنا گناہ و حرام ہے ۔ (فتاویٰ رضویہ ، جلد ۹ ص ۸۸، ابن ماجہ ، جلد ۱ ۔ص ۱۱۵ ،باب ماجاء فی البکاء علی ا لمیت )

شہادت امام حسین ہم سب کو یہ درس دیتی ہے کہ حوصلہ اور عزم کو اپنے اندر پیدا کریں جو حق کی حفاظت کیلئے ضروری ہے اسلام کی سر بلندی کیلئے آپ نے جام شہادت نوش فرمایا اور بتادیا کہ فاسق و فاجر کو پیشوا نہیں مانا جا سکتا یزید جو ا کھیلتا تھا،شراب پیتا تھا ، وہ گھمنڈی اور ڈکٹیٹرتھا آپ نے فرمایا وہ خلیفہ نہیں ہو سکتا ۔ مسلمانوں کا پیشوااورخلیفہ وہی ہو گا جو مسلمانوں میں سب سے زیادہ صالح اور پرہیز گار ہو اعلان خداوندی ہے اِنَّ الْاَرْضَ یَرِثُھَا عِبَادِیَ الصَّالِحُوْن (القرآن ،سورۃ الانبیاء،آیت ۱۰۵)ترجمہ : بے شک زمین کے وارث میرے نیک بندے ہوں گے ۔

جس طرح ہم کسی نبی کی توہین برداشت نہیں کر سکتے ہیں اسی طرح اہل بیت اطہار ، صحابۂ کرام اور دیگر شخصیات اسلام کی توہین برداشت نہیں کرسکتے ہیں بلا شبہ اﷲ اور رسول ﷺپر ایمان کا تقاضہ یہ ہے کہ آپ کے اہل بیت اہل خاندان ، ازواج مطہرات اور آپ کی تمام اولاد سے محبت کی جائے حددرجہ ان کے ساتھ ادب و احترام کا معاملہ کیا جائے ، کوئی ایساعمل ، کوئی ایسی حرکت یا کوئی ایسافعل صادرنہ ہو جو رسول اکر م ﷺ کی اولاد یااہل بیت کی شان میں گستاخی اور بے ادبی مانی جاتی ہو ایک موقع پر آپ ﷺنے اہل بیت کو حضرت نوح علیہ السلام کی کشتی سے مشابہت دیتے ہوئے ان کی محبت اور عظمت کو ذریعۂ نجات قرار دیاہے (مشکوٰۃ ،ص۲۷۳)

شہدائے کربلا کو خراج تحسین
عاشورہ کے دن ہمارا اسلامی کر دار ا س طرح ہونا چاہئے :نویں، دسویں محرم کو روزہ کا اہتمام کر نا چاہیئے حضرت امام حسین اور دیگر شہید ان کربلا کے ایصال ثواب کیلئے رشتہ داروں، دوستوں کو اکٹھا کر کے قرآن خوانی کا اہتمام کریں، نذر و نیاز اور فاتحہ کے بعد شربت ، مالیدہ ، کھچڑا ، یا جو میسر ہو لوگوں میں تقسیم کریں ،شہدائے کربلا یا کسی کے ایصال ثواب کے لئے حلال اور جائز کھانے پر فاتحہ ہوسکتی ہے ۔صدقہ و خیرات کا خوب اہتمام کریں ۔کھانے پینے کی چیز لٹانا ،بھیڑ میں پھینکنااس طرح کے زمین پر گرے اور قدموں تلے رونداجائے یہ رزق کی بے حرمتی اور بے ادبی ہے اوریہ ناجائز و حرام ہے۔تعزیہ داری میں باجاگاجا کا اہتمام کرنا یہ حسینی کردار نہیں ہے۔ذکر امام حسین کی محفلیں قائم کریں کہ صالحین کے ذکر کے وقت رحمت الٰہی کا نزول ہوتاہے،باعث برکت ہے لیکن اس بات کا ضرور خیال رکھیں کہ فرضی قصے کہانیاں ،جھوٹی کرامات ،وحکایات فاسدہ نہ ہوں۔اس سلسلے میں خطاب کے لئے ذمہ دار علما کا انتخاب کریں۔سچے عاشقان امام حسین وہ ہیں جو پنج وقتہ نماز ،روزہ ،حج اور زکوٰۃ نیز دیگر اعمال صالحہ کرتے ہوں،شراب ،زنا،سود ،جھوٹ،غیبت سے دور رہتے ہوں ،نفرت کرتے ہوں ان کاموں کا ارتکاب کرنے والے ہرگز ہرگز عاشقان امام حسین نہیں ہوسکتے ۔صرف الفاظ کے ذریعے محبت کا اظہار کرنے سے محبت کا حق ادا نہیں ہوتا۔رب العزت ارشاد فرماتاہے۔ترجمہ:اﷲ نے وعدہ کیاہے ان سے جو ان میں ایمان والے اچھے کام والے ہیں بخشش اور بڑے ثواب کا۔(القرآن۔سورہ ،فتح۔آیت 29)ایمان و محبت کا دعویٰ عمل کے بغیر صحیح نہیں حضرت امام حسین کے عمل کو دیکھیں اور عبرت حاصل کریں ۔دعا ہے کہ ہم سب کو اﷲ ر ب العزت عبرت و نصیحت حاصل کرنے کی توفیق رفیق بخشے اور اﷲ کے محبوب بندوں کے نقش قدم پر چلنے کی قوت عطافرمائے ،قیامت کے دن نبین،صدیقین،شہدااور صالحین کے دامن کرم میں ہم سب کا حشر فرمائے اور حسینی کردار کو اپنانے کی توفیق عطا فرمائے۔(آمین)

Mohammad Hashim Quadri Misbahi
About the Author: Mohammad Hashim Quadri Misbahi Read More Articles by Mohammad Hashim Quadri Misbahi: 167 Articles with 195769 views Currently, no details found about the author. If you are the author of this Article, Please update or create your Profile here.