عید قرباں کا مقصد مسلمانوں کے اندر قربانی کی وہی
روح، ایمان کی وہی کیفیت اور خالق کائنات کے ساتھ محبت اور وفاداری کی وہی
شان پیدا کرنا ہے جس کا مظاہرہ حضرت ابراہیم علیہ السلام نے اپنی پوری
زندگی میں کیا ہے ۔ عید الاضحی کے دن ہم حضرت ابراہیم ؑ کی سنت کو زندہ
کرتے ہوئے یہ اقرار کرتے ہیں کہ ہمارے پاس جو کچھ ہے وہ ہمارا نہیں بلکہ اﷲ
ربّ العزت کا ہے ۔ ہم جس طرح جانور کی قربانی کرتے ہیں، اسی طرح ہمیں اپنی
نفسانی خواہشات کو بھی قربان کردینا چاہیے ، تاکہ ہم باہمی اختلافات،
انتشار، بغض و حسد، غرور، عناد، مکر و فریب اور حق تلفی وجاہ طلبی کے ذریعے
انسانیت کی تباہی کا ذریعہ بننے کی بجائے ، عظمت و بلندی کا جو معیار قرآن
مجید فرقان حمید نے ہمیں بتایا ہے ، اور خاتم النبین حضرت محمد صلی اﷲ علیہ
وسلم نے سکھایا ہے اسے اپنی زندگی میں سجا لیں بسا لیں۔ اور ذات برادری،
رنگ و نسل اور دولت و غربت کے سارے امتیازات کو مٹا کر اخوت و مساوات، پیار
و محبت اور ایک خالق کی عبادت و بندگی کی فضا قائم کریں، بلاشبہ یہی
عیدلاضحی کا حقیقی پیغام ہے۔
اﷲ تعالیٰ کے بعد تمام مخلوقات میں انبیائے کرام علیہم السلام کا مرتبہ ہے،
وہی اﷲ تعالیٰ کے سب سے زیادہ قریب واقرب ہیں۔ جو اﷲ تعالیٰ کی طرف سے
بھیجی گئی آزمائش میں پورے اترے اور انہوں نے اﷲ تعالیٰ کی رضا اور خوشنودی
کے لئے ربّ کریم کے ہر حکم کے سامنے سر تسلیم خم کیا۔ اﷲ تعالیٰ کے انہی
برگزیدہ پیغمبروں میں سے ایک سیّدنا حضرت ابراہیم علیہ السلام ہیں۔ آپ علیہ
السلام اﷲ تعالیٰ کے جلیل القدر پیغمبر اور تسلیم ورضا اور اطاعت ربانی کا
پیکر تھے۔ اﷲ تعالیٰ نے انہیں اپنا خلیل ( گہرا دوست) قرار دیا۔ حضرت
ابراہیم علیہ السلام کی ساری زندگی استقامت دین کے لیے پیش کی جانے والی
عظیم قربانیوں سے عبارت ہے۔ اﷲ ربّ العزت کو آپ علیہ السلام کا جذبہ قربانی
و استقامت اسقدر پسند آیا ،کہ یہی جذبہ قربانی ہر دور کے لیے ایمانی معیار
اور کسوٹی قرار دیا گیا ہے۔ حضرت ابراہیم علیہ السلام ہر امتحان وآزمائش
میں کامیاب وکامران ٹھہرے۔ آپ علیہ السلام کو کبھی ا پنے لخت جگر حضرت
اسماعیل علیہ السلام اور بیوی حضرت حاجرہ کو فاران کے بیابان میں چھوڑنے کا
حکم ملا، تو کبھی بڑھاپے اور پیرانہ سالی کی تمناؤں کا مرکز، راتوں اور
دنوں کی دعاؤں کا ثمر، قلب ونظر کا چراغ سیّدنا حضرت اسماعیل علیہ السلام
کو حکم الٰہی کی تعمیل میں قربان کرنے کا حکم ملا۔
واقعہ کچھ یوں ہے کہ حضرت ابراہیم علیہ السلام تین رات متواتر خواب دیکھتے
ہیں کہ اﷲ تعالیٰ فرما رہے ہیں ’’ اے ابراہیم ! تو ہماری راہ میں اپنے
اکلوتے بیٹے کو قربان کر دے۔‘‘ حضرت ابراہیم علیہ السلام تسلیم ورضا اور
اطاعت ربانی کا پیکر بن کر تیار ہو گئے۔ چوں کہ اس امتحان وآزمائش میں بیٹا
بھی شریک تھا۔ اس لیے باپ نے اطاعت شعار اور فرماں بردار بیٹے کو اپنا خواب
اور خدا کا حکم سنایا۔ سیّدنا حضرت اسماعیل علیہ السلام اپنے والد کی طرح
اولو العزم، ثابت قدم ، عزیمت واستقامت، تسلیم ورضا اور اطاعت ربانی کے
پیکر تھے۔ فوراً ہی سر تسلیم خم کر دیا اور کہا ’’ اگر خدا کی یہی مرضی ہے
تو آپ ان شاء اﷲ مجھے صبر کرنے والوں میں سے پائیں گے۔‘‘ یہ ناقابل تردید
حقیقت ہے کہ حضرت ابراہیم علیہ السلام کی قربانی کو پوری تاریخ انسانی میں
ایک منفرد اور بلند مقام حاصل ہے۔ تاریخ کے اوراق اس عظیم قربانی کی مثال
پیش کرنے سے قاصر ہیں۔
حضرت زید بن ارقم رضی اﷲ عنہ سے روایت ہے کہ نبی کریم صلی اﷲ علیہ وسلم سے
بعض صحابہ نے عرض کیا ’’ یا رسول اﷲ ! صلی اﷲ علیہ و سلم ان قربانیوں کی
حقیقت اور تاریخ کیا ہے ؟ ‘‘ آپ صلی اﷲ علیہ وسلم نے فرمایا ’’ یہ تمہارے (
روحانی اور نسلی) مورث حضرت ابراہیم علیہ السلام کی سنت ہے۔‘‘ صحابہ کرامؓ
نے عرض کیا’’یا رسول اﷲ !صلی اﷲ علیہ و سلم ان قربانیوں میں ہمارا کیا اجر
ہے ؟ ‘‘ رسول کریم صلی اﷲ علیہ وسلم نے فرمایا ’’ قربانی کے ہر جانور کے
بال کے عوض ایک نیکی ہے۔‘‘ (مسند احمد، سنن ابن ماجہ) اسی طرح ام المومنین
حضرت عائشہ صدیقہؓ سے روایت ہے کہ حضور اقدس صلی اﷲ علیہ وسلم نے فرمایا
’’یوم النحر (دس ذوالجہ) میں ابن آدم کا کوئی عمل اﷲ تعالیٰ کے نزدیک خون
بہانے (قربانی کرنے) سے زیادہ پیارا نہیں ہے۔ اور قربانی کا جانور قیامت کے
دن اپنے سینگ ، بال او رکھروں کے ساتھ آئے گا اور قربانی کا خون زمین پر
گرنے سے قبل اﷲ تعالیٰ کے نزدیک مقام قبولیت کو پہنچ جاتا ہے۔ لہٰذا! اسے
خوش دلی سے کرو۔‘‘ (ابو داؤد، ترمذی، ابن ماجہ) حضور پاک صلی اﷲ علیہ وسلم
نے صرف قربانی کے فضائل او رحکم بیان نہیں فرمایا، بلکہ ان پر عمل کرکے بھی
دکھلایا ہے۔ حضرت ابن عمرؓ فرماتے ہیں’’ رسول اکرم صلی اﷲ علیہ وسلم مدینے
میں دس سال مقیم رہے ، اس عرصے میں آپ صلی اﷲ علیہ وسلم نے ہر سال قربانی
کی۔‘‘ (مشکوٰۃ ترمذی)۔ عیدالاضحی پر جانوروں کی قربانی جہاں ایک عظیم سنت
کی تعمیل ہے وہاں تجدید عہد وفا بھی ہے۔ قربانی درحقیقت اس وعدے کو دہرانے
کا نام ہے کہ ہمارا جینا، مرنا او رہماری پوری زندگی اﷲ تعالیٰ کے لیے ہے۔
|