پانی کو بچائیں: مستقبل کو محفوظ بنائیں!

(Raana Kanwal, Karachi)

ہم سب کو ہمارے بچپن میں ایک نرسری کی نظم یاد ہو گی اس کے چند میٹھے شعر ہیں:
مچھلی جل کی ہے رانی,
جیون جس کا ہے پانی
ہاتھ لگاؤ تو ڈر جاےگی,
اپر لاوگے تو مر جاےگی
پانی صرف مچھلی کے لیے ہی ضروری نہیں بلکہ زمین پر موجود ہر جاندار کی اہم ضرورت ہے.زمین پر زندگی کی تسلسل کے لئے پانی اہم ہے. یہ سب انسانوں کی سب سے بنیادی ضرورت ہے (انسان، جانور، پودے اور دیگر مائکروجنزم). پانی زندگی کا منفرد ذریعہ ہے، پانی کے بغیر ہم یہاں زندگی کا تصور نہیں کر سکتے ہیں. پانی کی غیر موجودگی کی وجہ سے دوسرے سیارے پر زندگی ممکن نہیں ہے. اسے دیگر معروف آسمانی اداروں میں سب سے اہم سمجھا جاتا ہے. زمین کا تقریبا تین چوتھا علاقہ پانی سے احاطہ کرتا ہے اور یہ تقریبا 60-70٪ زندہ دنیا کا حامل ہے. ایسا لگتا ہے کہ پانی زمین پر لامتناہی قابل تجدید ذریعہ ہے کیونکہ یہ بارش کے ذریعہ زمین کو دوبارہ بحال اور دوبارہ تقسیم کر سکتا ہے. ہمارے دماغ میں ایک سوال پیدا ہوتا ہے کہ اگر پانی قابل تجدید ذریعہ ہے تو ہم کیوں پانی کے لئے پریشان رہیں اور اس کا تحفظ کرنے کی کوشش کریں.

زمین پر زندگی کی موجودگی کو برقرار رکھنے کے لئے پانی کو بچانے یا پانی کے تحفظ کویقینی بنانا بہت ضروری ہے کیونکہ پانی کے بغیر کوئی زندگی ممکن نہیں ہے. زمین پر زمین کی سائیکل کی تسلسل میں پانی پوری دنیا میں ایک رعایت کی حیثیت سے مدد کرتا ہے کیونکہ پانی تا عمر ہماری ضرورت ہے. پانی ہماری زندگی بھر میں ہماری ضرورت ہے لہذا ہم اسے بچانے کے لئے ذمہ دار ہیں.

خوراک کی کمی سے تو انسان پھر بھی زندہ رہ سکتا ہے مگر پانی کی کمی میں موت زیادہ ممکن ہے. پھر ایک سوال پیدا ہوتا ہے کہ پانی کی بچت اور تحفظ کی ضرورت کو یقینی بنانے میں ہم سے بہت دیر ہو چکی ہیں. چونکہ زمین پر ہر زندہ چیزوں کی زندگی پانی پر منحصر ہے، پھر مفید پانی اگرگندا ہو جائے گا یا کم ہونے لگا تو اس کے بعد صورت حال خراب ہوجائے گی. پانی سے تازہ اور پینے کے قابل نقصان دہ اور زہریلا عناصر جیسے صنعت، فیکٹریوں، سیور وغیرہ وغیرہ کے ذریعہ سے خارج ہونے والا زہریلا مادہ پانی کو آلودہ کرتا ہے اور اس پانی کے استعمال سے جانوروں، پودوں یا انسانوں کو نہ صرف بیماری بلکہ انکی موت کی وجہ بھی بن سکتا ہے.

یہاں کچھ تجاویز ہیں جو واقعی ہمیں پانی بچانے کے لئے ہماری مدد کریں گے:
1) والدین کو اپنے بچوں کو پانی کے تحفظ کی ضرورت کے بارے میں آگاہ کرنا چاہئے. انہیں اپنے بچوں کو تفریحی پانی کے کھلونے خریدنے سے گریز کرنے کی ضرورت ہے.
2) ہر ایک کو پانی کی قلت کے قواعد و ضوابط سے آگاہ ہونا چاہئے اور سختی سے ان پر اپنے علاقے میں عمل کرنا چاہئے.
3) ہر ملازم پانی کے تحفظ کے لئے اپنے کام کی جگہ کے لئے فعال ہونا چاہئے اور اپنے ملازمین کو دوسرے مؤثر طریقے سے پانی کے تحفظ کو فروغ دینے کے لئے حوصلہ افزائی کریں.
4) اسکولوں، کالجوں، کام کی جگہ، دفاتر، اداروں، وغیرہ میں ہر ایک سٹارٹر کے لئے پانی کے تحفظ کے بارے میں شعور اور تجاویز ہونی چاہئے.
5) ہر نیوز میڈیا جیسے اخبار، ریڈیو، ایف ایم، کمیونٹی نیوز لیٹر، بل بورڈ ، بینر وغیرہ وغیرہ پر پانی کے تحفظ کی تکنیک کو فروغ دینا چاہئے.
6) لوگوں کو ان کے علاقے میں زیادہ فعال ہونا چاہئے (ان کے مالک، مقامی حکام، ضلع کے پانی کے انتظام) ٹوٹے ہوے پائپوں کو جوڑ کر پانی کے زیا کو روکا جائے پانی کے بے جا استمال کو روکا جائے پودوں کو پانی دیتے وقت بھی اعدال سے کام لیا جائے ، آزاد بہاؤ کو بند کر دیا، وغیرہ.
7) پانی کے تحفظ کے شعور کو انتہائی موثر ہونا چاہئے اور خاص طور پر اسکولوں میں کیوں کے یہ ان بچوں کے مستقبل کی بات ہے ۔
8) سکول کے طلباء کو تجویز کرنا چاہئے کہ پانی کے تحفظ پر منصوبوں کو تیار کیا جائے یا کسی بھی مقابلے میں بحث، مضمون لکھنے یا تقریر کسی بھی طرح کی سرگرمیوں میں اس موضوع کو پیش کیا جانا چاہئے.
9) اس مسلے کو سیاحت کی سطح پر فروغ دیا جانا چاہئے تاکہ سیاحوں اور مہمانوں کو پانی کے تحفظ کی ضرورت سے آگاہ اور سمجھایا جا سکے.
10) تعلیم یافتہ شہری ہونے کے طور پر ہمیں اپنے دوستوں اور پڑوسیوں کو پانی شعور کمیونٹی میں شامل ہونے کی حوصلہ افزائی کرنی چاہئے.

ہر ایک کو پانی کی بچت سے متعلق کام کرنا چاہئے اور اس کوشش میں بڑھ چڑھ کے حصہ لینا چاہیں.
صاف پانی زندگی کا بہت ضروری جز ہے، لہذا ہمیں مستقبل کی حفاظت کے لئے پانی کا تحفظ کرنے کی ضرورت ہے. اگر ہم پانی بچائیں تو ہم زندگی کو بچانے اور زمین پر پوری دنیا کو بچانے کے. پانی عالمگیر سالوینٹ کے طور پر کہا جاتا ہے لہذا یہ ایک اہم عنصر ہے جو کہ میعار زندگی کو یقینی بناتا ہے. ہمیں پانی کو آلودگی سے پاک کرنے کا عہد کرنا ہوگا ۔ ہمیں پانی کو آلودگی سے بچانے کے لۓ صنعتی فضلے اور دیگر فضلہ کو پانی میں رکاوٹ ڈالیں.

گاؤں کی سطح پر لوگوں کی طرف سے بارش کے پانی کو جما کرنے کی کوئی حکمت عملی بنانی چاہیں. مناسب بحالی کے ساتھ چھوٹے یا بڑے تالاب بنانے کی طرف توجہ دینی ہوگی جس سے بارش کا پانی بچا جا سکتا ہے. نوجوان طلباء کو مسائل اور حلوں پر مزید آگاہ ہونا چاہئے. پانی کی کمی کی وجہ سے ترقی پذیر دنیا کے بہت سے ممالک میں لوگوں کی زندگی متاثر ہوئی ہے.

لوگوں نے صاف پانی کی قیمت کو سمجھنا شروع کردیا تاہم پانی کو بچانے کے لئے مکمل طور پر کوشش کرنے کی کوشش نہیں کی. پانی کی بچت اچھی عادت ہے اور ہم میں سے ہر ایک کویہاں زندگی کے تسلسل کے لئے پانی کو بچانے کے لئے اپنی پوری کوشش کرنی چاہئے. کچھ سال پہلے، کوئی بھی دکان پر پانی فروخت نہیں کر رہا تھا تاہم اب بہت وقت بدل گیا ہے اور ہم ہر جگہ دکانوں پر صاف پانی کی بوتلیں دستیاب ہیں. اس سے قبل لوگوں کو دکانوں پر پانی کی فروخت دیکھ کر حیران ہو گیا لیکن اب، وہ اپنی صحت کے لئے 20 روپے یا اس سے زیادہ خالص پانی کی بوتل خریدنے کے لئے تیار ہیں. ہم واضح طور پر تصور کر سکتے ہیں کہ، قریب مستقبل میں دنیا بھر میں صاف پانی کی کمی کی وجہ سے. عام لوگوں کو پینے کے پانی کے بہت سے مسائل ہوں گے اورعام پانی کی کمی کی وجہ سے ممکنہ مسائل کے بارے میں معلوم کرنے کے لئے بیداری پروگراموں کو چلانا چاہئے. پانی ضائع کرنے سے متعلق لوگوں کے رویوں کو بدلنے کی فوری ضرورت ہے.
 

Rate it:
Share Comments Post Comments
Total Views: 53 Print Article Print
About the Author: Raana Kanwal

Read More Articles by Raana Kanwal: 7 Articles with 762 views »
Currently, no details found about the author. If you are the author of this Article, Please update or create your Profile here >>

Reviews & Comments

Language: