لیلۃ الجائزہ: امت مسلمہ کے لیے انعام کی رات اور ہمارا طرزِ عمل
(Dr. Muhammed Husain Mushahid Razvi, Malegaon)
ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ :
ﺟﺐ ﻋﯿﺪﺍﻟﻔﻄﺮ ﮐﯽ ﺭﺍﺕ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﺍٓﺳﻤﺎﻧﻮﮞ ﭘﺮ ﻟﯿﻠۃ ﺍﻟﺠﺎﺋﺰﮦ ( ﯾﻌﻨﯽ
ﺍﻧﻌﺎﻡ ﮐﯽ ﺭﺍﺕ ) ﺳﮯ ﻟﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﺐ ﻋﯿﺪﮐﯽ ﺻﺒﺢ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺣﻖ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ
ﺷﺎﻧﮧ ﻓﺮﺷﺘﻮﮞ ﮐﻮ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﮩﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ بھیجتا ہے ﻭﮦ ﺯﻣﯿﻦ ﭘﺮ ﺍﺗﺮﮐﺮ ﺗﻤﺎﻡ ﮔﻠﯿﻮﮞ،
ﺭﺍﺳﺘﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﺮﻭﮞ پر ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﺴﯽ ﺍٓﻭﺍﺯ ﺳﮯ ﺟﺲ ﮐﻮ ﺟﻨﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ
ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﮨﺮﻣﺨﻠﻮﻕ ﺳﻨﺘﯽ ﮨﮯ ﭘﮑﺎﺭﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﮮ ﻣﺤﻤﺪ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺍﻣﺖ
ﺍﺱ ﮐﺮﯾﻢ ﺭﺏ ﮐﯽ ﺩﺭﮔﺎﮦ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﭼﻠﻮ ﺟﻮ ﺑﮩﺖ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻋﻄﺎ ﻓﺮﻣﺎﻧﮯ ﻭﺍﻻﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﮍﮮ ﺳﮯ
ﺑﮍﮮ ﻗﺼﻮﺭﮐﻮ ﻣﻌﺎﻑ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻻﮨﮯ۔
ﺭﻣﻀﺎﻥ ﮐﯽ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﺳﺎﻋﺘﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻣﺤﻨﺖ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﮐﻮ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﮨﻮ، ﺭﻣﻀﺎﻥ ﮐﯽ ﺭﺍﺗﻮﮞ
ﻣﯿﮟ ﻗﯿﺎﻡ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﻮ، ﻗﺮﺁﻥ ﺳﻨﻨﮯ ﻭﺍﻟﻮ، ﺩﻥ ﮐﻮ ﺭﻭﺯﮮ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﻭﺍﻟﻮ، ﮔﻨﺎﮨﻮﮞ ﺳﮯ
ﺑﭽﻨﮯ ﻭﺍﻟﻮ ، ﻧﯿﮑﯿﻮﮞ ﮐﯽ ﺩﻭﮌ ﻟﮕﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﻮ، ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺻﺪﺍﺋﯿﮟ ﻟﮕﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﻮ ﺧﻮﺵ
ﮨﻮ ﺟﺎﺅ ! ﺍﻧﻌﺎﻡ ﮐﯽ ﺭﺍﺕ ﺁﮔﺌﯽ ﮨﮯ۔ﺍﻟﻠﮧ ﺗﺒﺎﺭﮎ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﮯ ﻣﺰﺩﻭﺭﻭﮞ ﮐﻮ ﻣﺰﺩﻭﺭﯼ
ﻣﻠﻨﮯ ﮐﺎ ﻭﻗﺖ ﺁ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ۔
ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ
ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﯾﮧ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺳﻨﺎ : ﺟﺐ ﻋﯿﺪ ﺍﻟﻔﻄﺮ ﮐﯽ ﺭﺍﺕ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﺎ
ﻧﺎﻡ ( ﺁﺳﻤﺎﻧﻮﮞ ﭘﺮ ) ﻟﯿﻠۃ ﺍﻟﺠﺎﺋﺰﮦ ( ﺍﻧﻌﺎﻡ ﮐﯽ ﺭﺍﺕ ) ﻟﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﺐ
ﻋﯿﺪ ﮐﯽ ﺻﺒﺢ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺣﻖ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺷﺎﻧﮧ ﻓﺮﺷﺘﻮﮞ ﮐﻮ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﮩﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ بھیجتا ہے
۔ ﯾﮧ ﺯﻣﯿﻦ ﭘﺮ ﺍﺗﺮ ﮐﺮ ﺗﻤﺎﻡ ﮔﻠﯿﻮﮞ، ﺭﺍﺳﺘﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﺮﻭﮞ ﭘﺮ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ
ﺍﯾﺴﯽ ﺁﻭﺍﺯ ﺳﮯ ﺟﺲ ﮐﻮ ﺟﻨﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﮯ ﺳﻮﺍ ﮨﺮ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﺳﻨﺘﯽ ﮨﮯ ﭘﮑﺎﺭﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ
ﺍﮮ ﻣﺤﻤﺪ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺍﻣﺖ ﺍﺱ ﺭﺏ ﮐﺮﯾﻢ ﮐﯽ ( ﺩﺭﮔﺎﮦ ) ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﭼﻠﻮ
ﺟﻮ ﺑﮩﺖ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻋﻄﺎ ﻓﺮﻣﺎﻧﮯ ﻭﺍﻻ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﮍﮮ ﺳﮯ ﺑﮍﮮ ﻗﺼﻮﺭ ﮐﻮ ﻣﻌﺎﻑ ﻓﺮﻣﺎﻧﮯ ﻭﺍﻻ
ﮨﮯ۔ ﭘﮭﺮ ﺟﺐ ﻟﻮﮒ ﻋﯿﺪﮔﺎﮦ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﻧﮑﻠﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﺣﻖ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺷﺎﻧﮧ ﻓﺮﺷﺘﻮﮞ ﺳﮯ
ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻓﺮﻣﺎتا ہے : ﮐﯿﺎ ﺑﺪﻟﮧ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻣﺰﺩﻭﺭ ﮐﺎ ﺟﻮ ﺍﭘﻨﺎ ﮐﺎﻡ ﭘﻮﺭﺍ ﮐﺮﭼﮑﺎ ﮨﻮ، ﻭﮦ
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﻣﻌﺒﻮﺩ ﺍﻭﺭ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺑﺪﻟﮧ ﯾﮩﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﯽ
ﻣﺰﺩﻭﺭﯼ ﭘﻮﺭﯼ ﭘﻮﺭﯼ ﺩﮮ ﺩﯼ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺍﻟﻠﮧ ﺭﺏ ﺍﻟﻌﺰﺕ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻓﺮﻣﺎتا ہے ﮐﮧ ﺍﮮ ﻓﺮﺷﺘﻮ
! ﻣﯿﮟ ﺗﻤﮩﯿﮟ ﮔﻮﺍﮦ ﺑﻨﺎﺗﺎ ﮨﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﮐﮯ ﺭﻭﺯﻭﮞ ﺍﻭﺭ ﺗﺮﺍﻭﯾﺢ ﮐﮯ
ﺑﺪﻟﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﯽ ﺭﺿﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﻐﻔﺮﺕ ﻋﻄﺎ ﮐﺮﺩﯼ ﺍﻭﺭﺑﻨﺪﻭﮞ ﺳﮯ ﺧﻄﺎﺏ ﻓﺮﻣﺎ ﮐﺮ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﮨﻮﺗﺎ
ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﮮ ﻣﯿﺮﮮ ﺑﻨﺪﻭ ! ﻣﺠﮫ ﺳﮯ ﻣﺎﻧﮕﻮ ﻣﯿﺮﯼ ﻋﺰﺕ ﮐﯽ ﻗﺴﻢ ﻣﯿﺮﮮ ﺟﻼﻝ ﮐﯽ ﻗﺴﻢ ! ﺁﺝ
ﮐﮯ ﺩﻥ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﺱ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﻣﯿﮟ ﻣﺠﮫ ﺳﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺁﺧﺮﺕ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﺮﻭ ﮔﮯ ﻋﻄﺎ
ﮐﺮﻭﮞ ﮔﺎ۔ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﺮﻭ ﮔﮯ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺗﻤﮩﺎﺭﯼ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﭘﺮ ﻧﻈﺮ ﮐﺮﻭﮞ
ﮔﺎ۔ ﻣﯿﺮﯼ ﻋﺰﺕ ﮐﯽ ﻗﺴﻢ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺗﮏ ﺗﻢ ﻣﯿﺮﺍ ﺧﯿﺎﻝ ﺭﮐﮭﻮ ﮔﮯ ﻣﯿﮟ ﺗﻤﮩﺎﺭﯼ ﻟﻐﺰﺷﻮﮞ ﭘﺮ
ﺳﺘّﺎﺭﯼ ﮐﺮﺗﺎ ﺭﮨﻮﮞ ﮔﺎ۔ ( ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﻮ ﭼﮭﭙﺎﺗﺎ ﺭﮨﻮﮞ ﮔﺎ ) ﻣﯿﺮﯼ ﻋﺰﺕ ﮐﯽ ﻗﺴﻢ ﺍﻭﺭ
ﻣﯿﺮﮮ ﺟﻼﻝ ﮐﯽ ﻗﺴﻢ ! ﻣﯿﮟ ﺗﻤﮩﯿﮟ ﻣﺠﺮﻣﻮﮞ ( ﺍﻭﺭ ﮐﺎﻓﺮﻭﮞ ) ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﺭﺳﻮﺍ ﺍﻭﺭ
ﻓﻀﯿﺤﺖ ﻧﮧ ﮐﺮﻭﮞ ﮔﺎ۔ ﺑﺲ ﺍﺏ ﺑﺨﺸﮯ ﺑﺨﺸﺎﺋﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﮔﮭﺮﻭﮞ ﮐﻮ ﻟﻮﭦ ﺟﺎﺅ۔ ﺗﻢ ﻧﮯ ﻣﺠﮭﮯ
ﺭﺍﺿﯽ ﮐﺮﻟﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﺗﻢ ﺳﮯ ﺭﺍﺿﯽ ﮨﻮﮔﯿﺎ۔ ﭘﺲ ﻓﺮﺷﺘﮯ ﺍﺱ ﺍﺟﺮﻭﺛﻮﺍﺏ ﮐﻮ ﺩﯾﮑﮫ ﮐﺮ ﺟﻮ
ﺍﺱ ﺍﻣﺖ ﮐﻮ ﻋﯿﺪ ﮐﮯ ﺩﻥ ﻣﻠﺘﺎ ﮨﮯ ﺧﻮﺷﯿﺎﮞ ﻣﻨﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮐﮭﻞ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ( ﺭﻭﺍﮦ
ﺍﺑﻮﺍﻟﺸﯿﺦ ﺍﺑﻦ ﺣﺒﺎﻥ ﻓﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﺜﻮﺍﺏ )
ﻟﯿﮑﻦ ﺫﺭﺍ ﻏﻮﺭ ﮐﯿﺠﺌﮯ ! ﺫﺭﺍ ﺗﺼﻮﺭ ﮐﯿﺠﺌﮯ !
ﺍﯾﮏ ﺷﺨﺺ ﺍﭘﻨﯽ ﭘﻮﺭﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﯽ ﭘﻮﻧﺠﯽ ﺍﯾﮏ ﻋﺎﻟﯿﺸﺎﻥ ﻣﮑﺎﻥ ﺍﻭﺭﻣﺤﻞ ﺑﻨﺎﻧﮯ ﭘﺮﺻﺮﻑ
ﮐﺮﺩﮮ ﺍﻭﺭ ﺟﺐ ﺧﻮﻥ ﭘﺴﯿﻨﮯ ﮐﯽ ﮔﺎﮌﮬﯽ ﮐﻤﺎﺋﯽ ﺳﮯ ﺑﻨﻨﮯ ﻭﺍﻻ ﺍﺱ ﮐﺎﺧﻮﺑﺼﻮﺭﺕ ﻣﺤﻞ ﺗﯿﺎﺭ
ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮﯾﮑﺎﯾﮏ ﻭﮦ ﺷﺨﺺ ﺍﭘﻨﮯ ﮨﯽ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﺑﻨﺎﺋﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﺱ ﻣﺤﻞ ﮐﻮﮔﺮﺍﻧﮯ ﭘﺮﮐﻤﺮﺑﺴﺘﮧ
ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ۔۔۔ﮐﯿﺎ ﺍﯾﺴﮯ ﺷﺨﺺ ﮐﻮ ﮨﻮﺷﻤﻨﺪﻭﻋﺎﻗﻞ ﺳﻤﺠﮭﺎﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ۔۔۔ﮐﯿﺎﺍﺳﮯ ﭘﺎﮔﻞ ﺍﻭﺭ
ﻣﺠﻨﻮﻥ ﻧﮩﯿﮟ ﺳﻤﺠﮭﺎﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ۔۔۔ﺍﯾﮏ ﻃﺎﻟﺐ ﻋﻠﻢ ﺳﺎﻝ ﺑﮭﺮﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﮐﯽ ﺗﯿﺎﺭﯼ ﮐﺮﮮ ‘ ﺩﻥ
ﺭﺍﺕ ﮐﺎﺁﺭﺍﻡ ‘ ﭼﯿﻦ ‘ ﻧﯿﻨﺪﺍﻭﺭﺳﮑﻮﻥ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻭﭘﺮ ﺣﺮﺍﻡ ﮐﺮﮮ ‘ ﺑﺎﻵﺧﺮ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺮﮐﮯ
ﻭﮦ ﮐﻤﺮۂ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮ ‘ ﺑﮍﯼ ﺗﻨﺪﮨﯽ ‘ ﻣﺤﻨﺖ ﺍﻭ ﺭ ﮐﺎﻣﯿﺎﺑﯽ ﺳﮯ ﻭﮦ
ﺍﭘﻨﺎﭘﯿﭙﺮﺣﻞ ﮐﺮﮮ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﭼﺎﻧﮏ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﺎﺳﺎﺭﺍﺣﻞ ﺷﺪﮦ ﭘﺮﭼﮧ ﭘﮭﺎﮌ ﮐﺮﮐﻤﺮۂ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺳﮯ
ﺑﺎﮨﺮ ﻧﮑﻞ ﺁﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﻼﻭﺟﮧ، ﺑﮯ ﻟﮕﺎﻡ ﺍﭼﮭﻠﻨﺎ ﮐﻮﺩﻧﺎ ‘ ﻧﺎﭼﻨﺎﮔﺎﻧﺎ ﺍﻭﺭﮨﻨﮕﺎﻣﮧ ﮐﺮﻧﺎ
ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩﮮ۔۔۔ ﺍﯾﺴﮯ ﻃﺎﻟﺐ ﻋﻠﻢ ﮐﻮﮐﯿﺎﮐﮩﺎﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ؟۔۔۔ﮐﯿﺎﺍﺳﮯ ﺑﮯ ﻭﻗﻮﻑ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﻮﺍﻧﮧ
ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮩﺎﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺳﺎﺭﮮ ﺳﺎﻝ ﮐﯽ ﻣﺸﻘﺖ ﺍﻭﺭ ﺧﻮﻥِ ﺟﮕﺮﮐﯽ ﻣﺤﻨﺖ
ﭘﺮﯾﮑﻠﺨﺖ ﭘﺎﻧﯽ ﭘﮭﯿﺮﺩﯾﺎ؟۔۔۔ﺍﯾﮏ ﻣﺎﻟﯽ ﺍﯾﮏ ﭘﻮﺩﮮ ﮐﻮﺷﺐ ﻭﺭﻭﺯﻣﺤﻨﺖ ﺳﮯ ﺳﯿﻨﭽﮯ ‘ ﮔﺮﻣﯽ
‘ ﺳﺮﺩﯼ ﺍﻭﺭ ﺩﮬﻮﭖ ﺳﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﭘﺮﻭﺍﮦ ﮐﺌﮯ ﺑﻐﯿﺮﻭﮦ ﺍﺱ ﭘﻮﺩﮮ ﮐﯽ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﮐﺮﮮ ﺍﻭﺭﺟﺐ ﯾﮧ
ﭘﻮﺩﺍ ﺍﯾﮏ ﺗﻨﺎﻭﺭ ﺩﺭﺧﺖ ﺑﻦ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﻞ ﺩﯾﻨﮯ ﮐﮯ ﻗﺮﯾﺐ ﺁﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﻣﺎﻟﯽ ﮐﻠﮩﺎﮌﺍ ﻟﮯ
ﮐﺮ ﺍﺱ ﺩﺭﺧﺖ ﮐﻮﮐﺎﭨﻨﮯ ﭘﺮﺗﻞ ﺟﺎﺋﮯ۔۔۔ ﺫﺭﺍ ﺳﻮﭼﺌﮯ ﺍﺳﮯ ﮐﯿﺎﮐﮩﺎﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ! ۔۔۔ ﮐﯿﺎ
ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﺴﮯ ﺍﻧﺴﺎﻧﻮﮞ ‘ ﺍﯾﺴﮯ ﻃﺎﻟﺐ ﻋﻠﻤﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﺴﮯ ﻣﺎﻟﯿﻮﮞ ﮐﺎ ﺗﺼﻮﺭﮐﯿﺎﺟﺎ
ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ؟ ﮐﯿﺎﺍﯾﺴﮯ ﺍﻧﺴﺎ ﻥ ﺩﻧﯿﺎﻣﯿﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﯿﮟ ﯾﺎﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﻮﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ؟ﺟﯽ ﮨﺎﮞ !
ﮨﻤﺎﺭﺍ ﺗﺠﺮﺑﮧ ﺍﻭﺭﻣﺸﺎﮨﺪﮦ ﺑﺘﺎﺗﺎﮨﮯ ﮐﮧ ﺩﻧﯿﺎﻣﯿﮟ ﺍﯾﺴﮯ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﻮﺟﻮﺩﮨﯿﮟ۔ ﺍﻟﺒﺘﮧ ﯾﮧ
ﮐﮩﺎﺟﺎﺳﮑﺘﺎﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﯾﺴﮯ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﻧﯿﺎﻣﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﮐﻢ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ، ﺷﺎﺫﻭﻧﺎﺩﺭ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ،
ﺁﭨﮯ ﻣﯿﮟ ﻧﻤﮏ ﮐﮯ ﺑﺮﺍﺑﺮﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﻟﯿﮑﻦ ﯾﮧ ﮐﯿﺎ ﯾﮩﺎﮞ ﺗﻮ ﻣﻌﺎﻣﻠﮧ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﺍﻟﭩﺎ ﮨﮯ، ﺍﯾﺴﯽ ﻣﺠﻨﻮﻧﺎﻧﮧ ﺣﺮﮐﺘﯿﮟ ﮐﺮﻧﮯ
ﻭﺍﻟﻮﮞ ﮐﯽ ﺍﺗﻨﯽ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۔ﺫﺭﺍ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﺭﺩﮔﺮﺩ ﺩﯾﮑﮭﺌﮯ ﯾﮧ ﮐﯿﺎﮨﻮﺭﮨﺎﮨﮯ؟ ﮐﻮﺋﯽ
ﮨﻨﮕﺎﻣﮧ ﺑﺮﭘﺎﮨﮯ،ﮐﺎﻥ ﭘﮍﯼ ﺁﻭﺍﺯ ﺳﻨﺎﺋﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﮮ ﺭﮨﯽ،ﺍﯾﮏ ﮨﺠﻮﻡ ﮨﮯ،ﺍﻧﺴﺎﻧﻮﮞ ﮐﺎﺳﻤﻨﺪﺭ
ﮨﮯ، ﭼﮑﺎﭼﻮﻧﺪ ﺭﻭﺷﻨﯿﺎﮞ ﮨﯿﮟ، ﺁﻧﮑﮭﻮﮞ ﮐﻮﺷﺮﻡ ﺳﮯ ﭘﺎﻧﯽ ﭘﺎﻧﯽ ﮐﺮﺩﯾﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻣﻨﺎﻇﺮ
ﮨﯿﮟ، ﯾﮧ ﮐﻮﻥ ﮨﮯ؟ ﺣﻮّﺍ ﮐﯽ ﺑﯿﭩﯽ ﮨﮯ،ﺍﺳﻼﻡ ﮐﯽ ﺑﯿﭩﯽ ﮨﮯ،ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﮐﯽ ﺑﯿﭩﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﺭﮮ
ﺑﮭﺌﯽ ! ﺍﺑﮭﯽ ﮐﭽﮫ ﻭﻗﺖ ﭘﮩﻠﮯ ﮨﯽ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﮨﮯ ‘ ﯾﮧ ﺷﺮﻡ ﻭﺣﯿﺎﺀ ﮐﯽ ﭘﺘﻠﯽ ﺗﮭﯽ، ﺍﯾﻤﺎﻥ
ﻣﯿﮟ ﺳﺮﺗﺎﭘﺎ ﮈﻭﺑﯽ ﺗﮭﯽ، ﺻﻮﻡ ﻭﺻﻠﻮٰۃ ﮐﮯ ﺯﯾﻮﺭ ﺳﮯ ﻟﺪﯼ ﺗﮭﯽ، ﻧﻈﺮﯾﮟ ﺷﺮﻡ ﺳﮯ ﺟﮭﮑﯽ
ﺗﮭﯿﮟ، ﭘﺮﺩﮦ ﻭ ﺣﺠﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﻟﭙﭩﯽ ﺍﻭﺭ ﺳﻤﭩﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﻟﯿﮑﻦ ﺁﺝ ﺍﺳﮯ ﮐﯿﺎ ﮨﻮﺍ۔ ﯾﮧ ﭼﺎﻧﺪ
ﻧﮑﻠﺘﮯ ﮨﯽ ﺍﺱ ﭘﺮ ﮐﯿﺎ ﺟﻨﻮﻥ ﭼﮭﺎ ﮔﯿﺎ، ﮐﯿﺎ ﺍﺱ ﮐﺎﺍﯾﻤﺎﻥ ﮨﯽ ﺭﺧﺼﺖ ﮨﻮﮔﯿﺎ؟ ﯾﮧ ﭘﺮﺩﮦ ‘
ﯾﮧ ﺣﺠﺎﺏ ﮐﮩﺎﮞ ﮔﯿﺎ؟ ﺁﻭﺍﺭﮦ ﻣﺮﺩﻭﮞ ﮐﮯ ﮨﺠﻮﻡ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﺎ ﮐﯿﺎﮐﺎﻡ،ﺍﺭﮮ ﯾﮧ ﮐﺲ ﮐﯽ ﺑﮩﻦ
ﮨﮯ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺗﻮﮐﺒﮭﯽ ﺍﭘﻨﺎ ﮨﺎﺗﮫ ﮐﺴﯽ ﻏﯿﺮﻣﺮﺩ ﮐﻮﻧﮧ ﺩﮐﮭﺎﯾﺎﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭﺍﺏ ﺍﺳﮯ ﮐﯿﺎﮨﻮﺍ ﺍﯾﮏ
ﻏﯿﺮﻣﺮﺩ ﮐﻮﺍﭘﻨﺎ ﮨﺎﺗﮫ ﭘﮑﮍﺍﺭﮨﯽ ﮨﮯ ۔ ﻣﺤﺾ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﭘﺮﻣﮩﻨﺪﯼ ﻟﮕﺎﺩﯼ
ﺟﺎﺋﮯ۔ ﺍﻭﺭ ﺫﺭﺍ ﺍﺩﮬﺮﺩﯾﮑﮭﺌﮯ ۔ ﺍﺳﮯ ﮐﯿﺎ ﮨﻮﺍ؟ ﻣﺤﺮﻡ ﻣﺮﺩﻭﮞ ﮐﻮﺍﭘﻨﮯ ﺑﺎﺯﻭ ﻧﮧ ﺩﮐﮭﺎﻧﮯ
ﻭﺍﻟﯽ ﻧﺎﻣﺤﺮﻣﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﺎﺯﻭﺗﮭﻤﺎﺭﮨﯽ ﮨﮯ، ﺗﺎﮐﮧ ﺍﺳﮯ ﭼﻮﮌﯾﺎﮞ ﭘﮩﻨﺎﺩﯼ ﺟﺎﺋﯿﮟ۔
ﺍﻭﺭﯾﮩﺎﮞ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺑﮩﻨﯿﮟ ﯾﮧ ﮐﯿﺎﮐﺮﺭﮨﯽ ﮨﮯ، ﺑﯿﻮﭨﯽ ﭘﺎﺭﻟﺮ ﻣﯿﮟ ﮔﮭﺴﯽ ﮨﮯ ‘ ﺍﭘﻨﮯ ﭼﮩﺮﮮ
ﮐﻮﺑﮕﺎﮌ ﺭﮨﯽ ﮨﮯ ‘ ﻓﻄﺮﺕ ﮐﻮ ﻣﺴﺦ ﮐﺮﺭﮨﯽ ﮨﮯ ‘ ﮐﮩﯿﮟ ﭘﻠﮑﯿﮟ ﺑﺪﻝ ﺭﮨﯽ ﮨﯿﮟ ﺗﻮﮐﮩﯿﮟ
ﺑﮭﻨﻮﯾﮟ، ﮐﮩﯿﮟ ﺟﺴﻢ ﺳﮯ ﺑﺎﻝ ﺍﮐﮭﮍﻭﺍﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺗﮭﺮﯾﮉﻧﮓ ﮨﻮﺭﮨﯽ ﮨﮯ ﺗﻮﮐﮩﯿﮟ ﻓﺸﻞ ﺍﻭﺭ
ﻣﺎﺳﮑﻨﮓ ﺍﻭﺭﮐﮩﯿﮟ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﻧﺎﺧﻦ ﻟﮓ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ، ﮐﯿﺎ ﯾﻮﮞ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺩﺋﯿﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻗﺪﺭﺗﯽ
ﺍﻭﺭﺣﺴﯿﻦ ﭼﮩﺮﮮ ﺍﻭﺭ ﺟﺴﻢ ﮐﻮﭘﺴﻨﺪﻧﮧ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺭﺣﻤﺖ ﮐﯽ ﻣﺴﺘﺤﻖ ﮨﻮﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ؟
ﮐﯿﺎ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻧﺒﯽ ﮐﺎﯾﮧ ﺍﻧﺘﺒﺎﮦ ﺑﮭﻮﻝ ﮔﯿﺎﮨﮯ۔۔۔ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎﺗﮭﺎ۔۔۔
’’ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﻟﻌﻨﺖ ﮐﯽ ﺍﻥ ﻋﻮﺭﺗﻮﮞ ﭘﺮ ﺟﻮﻣﺮﺩﻭﮞ ﮐﯽ ﻣﺸﺎﺑﮩﺖ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﯿﮟ
ﺍﻭﺭﺍﻥ ﻣﺮﺩﻭﮞ ﭘﺮﺟﻮﻋﻮﺭﺗﻮﮞ ﮐﯽ ﻣﺸﺎﺑﮩﺖ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺟﻮﺟﺴﻢ ﮔﻮﺩﺗﯽ ﺍﻭﺭ
ﮔﺪﻭﺍﺗﯽ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭﺟﻮﺍﭘﻨﮯ ﺣﺴﻦ ﻣﯿﮟ ﺍﺿﺎﻓﮧ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺩﺍﻧﺘﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺧﻼ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺗﯽ
ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﯽ ﺑﮭﻨﻮﻭﮞ ﺍﻭﺭ ﭘﻠﮑﻮﮞ ﮐﻮﮐﺘﺮﻭﺍﺗﯽ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭﺟﻮﺍﭘﻨﮯ ﺑﺎﻟﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻧﻘﻠﯽ
ﺑﺎﻝ ﻟﮕﻮﺍﺗﯽ ﯾﺎﺍﺿﺎﻓﮧ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﯿﮟ ‘ ﻭﮦ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺗﺨﻠﯿﻖ ﻣﯿﮟ ﺗﺒﺪﯾﻠﯽ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﯿﮟ۔ ‘‘
ﺍﻭﺭﮨﺎﮞ ! ﺫﺭﺍ ﺍﻥ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﻮﮞ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﺩﯾﮑﮭﺌﮯ ! ﻣﮩﯿﻨﮧ ﺑﮭﺮ ﺻﻮﻡ ﻭﺻﻠﻮٰۃ ﮐﮯ
ﭘﺎﺑﻨﺪﺭﮨﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ،ﭘﺎﻧﭽﻮﮞ ﻭﻗﺖ ﻣﺴﺠﺪﻭﮞ ﮐﻮ ﺁﺑﺎﺩ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ، ﺍﯾﮏ ﻣﺎﮦ ﻣﯿﮟ ﮐﺌﯽ ﮐﺌﯽ
ﻗﺮﺁﻥ ﺧﺘﻢ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ، ﺍﻋﺘﮑﺎﻑ ﮐﮯ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ، ﭼﺎﻧﺪ ﺭﺍﺕ ﺁﺗﮯ ﮨﯽ ﯾﻮﮞ ﺷﺘﺮ ﺑﮯ
ﻣﮩﺎﺭ ﮨﻮﮔﺌﮯ ﺟﯿﺴﮯ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺍﻥ ﮐﻮﭼﮭﻮﮐﺮ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮔﯿﺎﺗﮭﺎ، ﮐﮩﯿﮟ ﻋﻮﺭﺗﻮﮞ ﭘﺮ ﭨﮑﭩﮑﯿﺎﮞ
ﻟﮕﺎﺋﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﮨﯿﮟ ﺗﻮﮐﮩﯿﮟ ﺍﻥ ﭘﺮ ﺁﻭﺍﺯﮮ ﮐﺲ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ، ﮐﮩﯿﮟ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﮐﯽ ﺁﻭﺍﺯ ،
ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﮐﯽ ﺩﮬﻨﻮﮞ ﭘﺮ ﺑﮍﮮ ﺑﮍﮮ ﮈﯾﮏ ﻟﮕﺎﮐﺮ ﻧﺎﭺ ﮐﻮﺩﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ‘ ﺷﺮﯾﻔﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﻣﺮﯾﻀﻮﮞ
ﮐﺎ ﺟﯿﻨﺎ ﺩﻭﺑﮭﺮ ﮐﯿﮯ ﮨﻮﺋﮯ ، ﺗﻮﮐﮩﯿﮟ ﻓﻠﻤﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﮈﺭﺍﻣﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻣﺴﺖ ﮨﯿﮟ، ﮐﮩﯿﮟ
ﺳﮕﺮﯾﭩﻮﮞ ﮐﮯ ﻣﺮﻏﻮﻟﮯ ﺑﻨﺎﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ، ﺗﻮﮐﮩﯿﮟ ﺷﺮﺍﺏ ﮐﮯ ﺟﺎﻡ ﻟﭩﺎﺋﮯ ﺟﺎﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﮐﮩﯿﮟ
ﻭﻥ ﻭﯾﻠﻨﮓ ﮐﮯ ﮐﺮﺗﺐ ﺩﮐﮭﺎﮐﺮﺍﭘﻨﯽ ﺟﻮﺍﻧﯿﻮﮞ ﮐﻮ ﻣﻮﺕ ﮐﺎﻟﻘﻤﮧ ﺑﻨﺎﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ۔ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ
ﻓﺤﺶ ﻋﯿﺪ ﮐﺎﺭﮈﻭﮞ ﮐﮯ ﺍﺳﭩﺎﻟﻮﮞ ﭘﺮ ﮐﻮﻥ ﮐﮭﮍﺍ ﮨﮯ؟ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﯽ ﺑﯿﭩﯿﺎﮞ ﺑﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﺑﯿﭩﮯ
ﺑﮭﯽ۔
ﮐﯿﺎ ﯾﮧ ﺳﺐ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﺤﻨﺘﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﺑﺮﺑﺎﺩ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻣﺘﺮﺍﺩﻑ ﻧﮩﯿﮟ؟ ﮐﯿﺎ ﯾﮧ
ﺟﻨﻮﻧﯿﺖ ﺍﻭﺭ ﺣﻤﺎﻗﺖ ﻧﮩﯿﮟ؟ ﺧﺪﺍﺭﺍ ﮐﭽﮫ ﺳﻮﭼﯿﮟ ! ﮨﻢ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺑﻨﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﮐﯽ
ﯾﮧ ﻋﻤﺎﺭﺕ ﻋﯿﺪ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﺭﺍﺕ ﻣﯿﮟ ﮐﯿﻮﮞ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﻮﺱ ﮐﺮﻧﺎ ﭼﺎﮨﺘﮯ ﮨﯿﮟ؟
ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﺮﻋﮑﺲ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺍﮐﺎﺑﺮ ﺍﻭﺭ ﺑﺰﺭﮔﻮﮞ ﮐﺎ ﻃﺮﺯ ﻋﻤﻞ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺗﮭﺎ :
ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺎﻣﺮ ﺍﺑﻦ ﻗﯿﺲ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻣﺮﻭﯼ ﮨﯿﮑﮧ ﻭﮦ ﺍﺧﺘﺘﺎﻡ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﭘﺮ ﺭﻭﻧﮯ ﻟﮕﮯ ،ﺗﻮ
ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﺁﭖ ﮐﯿﻮﮞ ﺭﻭﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ؟ ﺗﻮ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﻗﺴﻢ ﺑﺨﺪﺍ ﻣﺘﺎﻉ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﮯ ﺿﺎﺋﻊ
ﮨﻮﻧﮯ ﭘﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﻭﺭﮨﺎ ﮨﻮﮞ ، ﻣﯿﮟ ﺗﻮ ﺭﻭﺯﮮ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺎﺱ ﮐﯽ ﺷﺪﺕ ﭘﺮ ﺍﻭﺭ ﭨﮭﻨﮉﯼ ﺭﺍﺕ
ﻣﯿﮟ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺣﻀﻮﺭ ﻣﯿﮟ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﻣﺸﻘﺖ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﺳﮯ ﭼﻠﮯ ﺟﺎﻧﮯ ﭘﺮ ﺭﻭﺭﮨﺎ
ﮨﻮﮞ، ﯾﻌﻨﯽ ﺭﻭﺯﮦ ﺗﺮﺍﻭﯾﺢ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﺭﻣﻀﺎﻧﯽ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺍﺏ ﻧﮧ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﺎ ﺍﻓﺴﻮﺱ ﮨﮯ ۔
ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﮐﺮﻡ ﺍﻟﻠﮧ ﻭﺟﮩﮧ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻣﺮﻭﯼ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺭﻣﻀﺎﻥ
ﺍﻟﻤﺒﺎﺭﮎ ﮐﯽ ﺁﺧﺮﯼ ﺭﺍﺕ ﮨﻮﺗﯽ ﺗﻮ ﺁﭖ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ،ﮨﺎﺋﮯ ﮐﺎﺵ ﻣﺠﮭﮯ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ ﮐﮧ ﮐﻮﻥ
ﮨﮯ ﻭﮦ ﺷﺨﺺ ﺟﺲ ﮐﯽ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺍﻟﻤﺒﺎﺭﮎ ﻣﯿﮟ ﻋﺒﺎﺩﺗﯿﮟ ﻗﺒﻮﻝ ﮨﻮﮔﺌﯽ ، ﺗﻮ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮩﯿﮟ
ﻣﺒﺎﺭﮎ ﺑﺎﺩ ﺩﯾﺘﺎ ، ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﻣﺠﮭﮯ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ ﮐﮧ ﮐﻮﻥ ﮨﮯ ، ﺟﺲ ﮐﯽ ﻋﺒﺎﺩﺗﯿﮟ
ﻗﺒﻮﻝ ﻧﮧ ﮨﻮ ﺳﮑﯽ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﺭﮨﺎ ﺗﻮ ﮨﻢ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﻌﺰﯾﺖ ﮐﺮﺗﮯ ۔
ﺍﯾﮏ ﺑﺰﺭﮒ ﮐﻮ ﻋﯿﺪ ﮐﮯ ﺩﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻧﮯ ﻏﻢ ﺯﺩﮦ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺗﻮ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﺧﻮﺷﯽ ﺍﻭﺭ
ﻣﺴﺮﺕ ﮐﮯ ﺩﻥ ﺁﭖ ﻏﻢ ﺯﺩﮦ ﮐﯿﻮﮞ ﻧﻈﺮ ﺁﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ؟ﺗﻮ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ، ﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺻﺤﯿﺢ ﮨﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ
ﺧﻮﺷﯽ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﺮﺕ ﮐﺎ ﺩﻥ ﮨﮯ ، ﻣﮕﺮ ﻣﺠﮭﮯ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﻧﮯ ﻏﻢ ﻣﯿﮟ ﮈﺍﻝ ﺭﮐﮭﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ
ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ ﺑﻨﺪﮦ ﮨﻮ ﮞ ﺟﺲ ﻧﮯ ﻣﺠﮭﮯ ﺭﻭﺯﮮ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﻋﺒﺎﺩﺍﺕ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ ، ﻣﮕﺮ ﻣﺠﮭﮯ
ﻧﮩﯿﮟ ﻋﻠﻢ ﮐﮯ ﻣﯿﺮﮮ ﯾﮧ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻋﻨﺪﺍﻟﻠﮧ ﻣﻘﺒﻮﻝ ﺑﮭﯽ ﮨﻮﺋﮯ ﯾﺎ ﻧﮩﯿﮟ؟۔
ﺑﺸﺮ ﺣﺎﻓﯽ ﺭﺣﻤۃﺍﻟﻠﮧ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﻧﮯ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﮐﯿﺎ ، ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺍﯾﺴﮯ
ﺩﯾﮑﮭﮯ ﮔﺌﮯ ،ﺟﻮﺻﺮﻑ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺍﻟﻤﺒﺎﺭ ﮎ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺏ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺍﻭﺭ ﻣﺠﺎﮨﺪﮦ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ
ﺑﻘﯿﮧ ﺳﺎﻝ ﺑﮭﺮ ﭘﮭﺮ ﮐﭽﮫ ﻧﮩﯿﮟ ، ﺗﻮ ﺁﭖ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ، ﺍﯾﺴﺎﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ
ﺍﻟﻠﮧ ﮐﻮ ﮐﻤﺎﺣﻘﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﭘﮩﭽﺎﻧﺎ ، ﺍﻭﺭ ﻋﺎﺭﺿﯽ ﺻﺮﻑ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺍﻟﻤﺒﺎﺭﮎ ﮐﯽ ﺣﺪ ﺗﮏ ﮐﯽ
ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮐﺲ ﮐﺎﻡ ﮐﯽ؟ ﺍﺻﻞ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺍﻭﺭ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﺻﻼﺡ ﻭﺗﻘﻮﯼٰ ﺗﻮ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺳﺎﻝ
ﺑﮭﺮ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻭﺭﯾﺎﺿﺖ ﻭﻣﺠﺎﮨﺪﮦ ﻭﻣﺤﺎﺳﺒﮧ ﻣﯿﮟ ﻟﮕﺎﺭﮨﮯ ۔
ﻟﮩﺬﺍ ﮨﻤﯿﮟ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﮐﯽ ﺍﺱ ﺭﺍﺕ ﮐﻮ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﮔﺰﺍﺭﯾﮟ ﮐﮧ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﺩﯾﻨﮯ ﻭﺍﻻ ﮨﻢ
ﺳﮯ ﺧﻮﺵ ﮨﻮ۔
ﺍﯾﮏ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﻮ ﺷﺨﺺ ﭘﺎﻧﭻ ﺭﺍﺗﻮﮞ ﻣﯿﮟ ( ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮐﯿﻠﺌﮯ ) ﺟﺎﮔﮯ۔
ﺍﺱ ﮐﮯ ﻭﺍﺳﻄﮯ ﺟﻨﺖ ﻭﺍﺟﺐ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ۔ ﻟﯿﻠۃ ﺍﻟﺘﺰﻭﯾﮧ ( ﺁﭨﮫ ﺫﯼ ﺍﻟﺤﺠﮧ ﮐﯽ ﺭﺍﺕ ) ،
ﻟﯿﻠۃ ﺍﻟﻌﺮﻓﮧ ( ۹ ﺫﯼ ﺍﻟﺤﺠﮧ ﮐﯽ ﺭﺍﺕ ) ، ﻟﯿﻠۃ ﺍﻟﻨﺤﺮ ( ۰۱ ﺫﯼ ﺍﻟﺤﺠﮧ ﮐﯽ ﺭﺍﺕ
) ، ﺷﺐ ﺑﺮﺃﺕ ( ﭘﻨﺪﺭﮦ ﺷﻌﺒﺎﻥ ﺍﻟﻤﻌﻈﻢ ﮐﯽ ﺭﺍﺕ ) ، ﻋﯿﺪ ﺍﻟﻔﻄﺮ ﮐﯽ ﺭﺍﺕ۔
ﺍﺱ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﮨﻤﺎﺭﺍ ﻃﺮﺯ ﻋﻤﻞ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺑﮭﯽ ﻭﮨﯽ ﮨﻮﻧﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﺟﻮ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﻣﯿﮟ
ﺗﮭﺎ۔ ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﮨﻢ ﻧﮯ ﭘﺎﻧﭽﻮﮞ ﻧﻤﺎﺯﻭﮞ ﮐﺎ ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ﮐﯿﺎ ﮨﻢ ﯾﮧ ﻋﮩﺪ ﮐﺮﯾﮟ ﯾﮧ ﻧﯿﺖ ﮐﺮﯾﮟ
، ﺍﺏ ﺍﻧﺸﺎﺀ ﺍﻟﻠﮧ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺑﮭﯽ ﮨﻢ ﺍﺱ ﮐﺎ ﭘﻮﺭﺍ ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ﮐﺮﯾﻨﮕﮯ ، ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ
ﺭﻣﻀﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ﮐﯿﺎ ۔ ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺍﻟﻤﺒﺎﺭﮎ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ ﻧﮯ ﮔﻨﺎﮨﻮﮞ ﺳﮯ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ
ﮐﯿﺎ ﯾﺎ ﮐﻢ ﺍﺯ ﮐﻢ ﮐﻮﺷﺶ ﮐﯽ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺑﮭﯽ ﻭﮨﯽ ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ﺑﺎﻗﯽ ﺭﮐﮭﯿﮟ ۔ ﺟﺲ ﻃﺮﺡ
ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺍﻟﻤﺒﺎﺭﮎ ﻣﯿﮟ ﺗﺮﺍﻭﯾﺢ ﺍﻭﺭ ﺗﮩﺠﺪ ﮐﺎ ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ﮐﯿﺎ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺑﮭﯽ
ﺗﮩﺠﺪ،ﭼﺎﺷﺖ ﺍﻭﺭ ﺍﺷﺮﺍﻕ ﮐﺎ ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ، ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﮯ ﺁﭖ ﮐﻮ ﺍﺳﯽ ﮐﺎ ﻋﺎﺩﯼ
ﺑﻨﺎﯾﺎﺟﺎﺋﮯ ﺗﺎﮐﮧ ﺑﮯ ﺷﻤﺎﺭ ﻓﻀﺎﺋﻞ ﻭﺍﺟﺮ ﻋﻈﯿﻢ ﺳﮯ ﻣﺎﻻ ﻣﺎﻝ ﮨﻮ ﺳﮑﯿﮟ۔ ﺟﺐ ﺭﻣﻀﺎﻥ
ﺍﻟﻤﺒﺎﺭﮎ ﻣﯿﮟ ﮨﻢ ﻧﮯ ﺗﻼﻭﺕ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺎ ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﮐﺌﯽ ﺍﯾﮏ ﻗﺮﺁﻥ ﺧﺘﻢ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ
،ﺭﻣﻀﺎﻥ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺑﮭﯽ ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﯽ ﺗﻼﻭﺕ ﮐﺮﺗﮯ ﺭﮨﯿﮟ ۔ ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﺭﻣﻀﺎﻥ
ﻣﯿﮟ ﺯﮐﻮٰۃ ﻭ ﺻﺪﻗﺎﺕ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ﮐﯿﺎ، ﺭﻣﻀﺎﻥ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﮐﺎ ﭘﻮﺭﺍ
ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ﮐﺮﯾﮟ۔
ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﮔﺮ ﺁﭖ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﻌﻤﻮﻝ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺍﻟﻤﺒﺎﺭﮎ ﻣﯿﮟ ﮐﺮﻧﮯ
ﺭﮦ ﺟﺎﺗﺎ ﺗﻮ ﺁﭖ ﺷﻮﺍﻝ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻗﻀﺎ ﮐﺮﻟﯿﺘﮯ ﺗﮭﮯ؛ ﻣﺜﻼ : ﺍﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﮧ ﮐﺴﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ
ﺭﻣﻀﺎﻥ ﮐﮯ ﻋﺸﺮﮦ ﺍﺧﯿﺮﮦ ﻣﯿﮟ ﺍﻋﺘﮑﺎﻑ ﻧﮧ ﮐﺮﺳﮑﮯ ﺗﻮ ﮐﺴﯽ ﻣﺠﺒﻮﺭﯼ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﻧﻮ ﺷﻮﺍﻝ
ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻗﻀﺎ ﮐﯽ ﺑﻞ ﮐﮧ ﺷﻌﺒﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﭼﮭﻮﭨﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻋﻤﻞ ﮐﯽ ﻗﻀﺎﺑﮭﯽ ﺷﻮﺍﻝ ﮨﯽ ﻣﯿﮟ
ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ( ﺑﺨﺎﺭﯼ ﻭﻣﺴﻠﻢ )
ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻡ ﺳﻠﻤﮧ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻋﻨﮩﺎ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﺮﺗﯽ ﺗﮭﯿﮟ ﮐﮧ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﮐﮯ
ﻗﻀﺎ ﺭﻭﺯﮮ ﮐﯽ ﻗﻀﺎ ﺑﮭﯽ ﺷﻮﺍﻝ ﻣﯿﮟ ﺷﻮﺍﻝ ﮐﮯ ﺭﻭﺯﮮ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﮐﺮﻟﯿﮟ۔
ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮨﻢ ﺳﺐ ﮐﻮ ﺍﺱ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﯽ ﺗﻮﻓﯿﻖ ﻋﻄﺎ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﯽ ﺭﺿﺎ ﺍﻭﺭ
ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺍﻧﻌﺎﻣﺎﺕ ﺳﮯ ﻧﻮﺍﺯﮮ۔ ( ﺁﻣﯿﻦ
ﺑﯿﮩﻘﯽ ﻓﯽ ﺷﻌﺐ ﺍﻻﯾﻤﺎﻥ : ۳۵۴۰، ﻋﻦ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ )
اللّٰہ کریم ہمیں عمل کی توفیق بخشے! آمین!! |
|