بدقسمتی سے ہمارے ملک کے پچیس فیصد سے زائد افراد
خط سے نیچے زندگی گزار رہے ہیں۔اور ایسے افراد جو کہ عام حالات میں بھی بہت
مشکل سے زندگی بسر کرتے ہیں، لاک ڈاؤن کی صورتحال میں ان کے گھر مفلسی و
فاقہ کشی کے ڈیرے ہیں۔ غریبوں ضرورت مندوں کی مدد، معاونت ، حاجت روائی اور
دلجوئی کرنا دین اسلام کا بنیادی درس ہے ۔ دوسروں کی مدد کرنے،ان کے ساتھ
تعاون کرنے، ان کے لیے روزمرہ کی ضرورت کی اشیاء فراہم کرنے کو دین اسلام
نے کار ثواب اور اپنے ربّ کو راضی کرنے کانسخہ بتایاہے ۔ خالق کائنات اﷲ ربّ
العزت نے امیروں کو اپنے مال میں سے غریبوں کو دینے کا حکم دیا ہے ، اس
کٹھن صورتحال میں صاحب استطاعت پر واجب ہے کہ وہ مستحقین کی مقدور بھر
مددکرے۔ قرآن مجید فرقان حمید میں ارشاد باری تعالیٰ ہے ’’ نیکی صرف یہی
نہیں کہ آپ لوگ اپنے منہ مشرق اور مغرب کی طرف پھیر لیں بلکہ اصل نیکی تو
اس شخص کی ہے جو اﷲ پر اور قیامت کے دن پر اور فرشتوں پر اور (آسمانی)
کتابوں پر اور پیغمبروں پر ایمان لائے،اور مال سے محبت کے باوجود اسے قرابت
داروں ،یتیموں،محتاجوں، مسافروں، سوال کرنے والوں، اور غلاموں کی آزادی پر
خرچ کرے۔یہ وہ لوگ ہیں جو نماز قائم کرتے ہیں، زکوٰۃ دیتے ہیں اور جب کوئی
وعدہ کریں تو اسے پورا کرتے ہیں۔ سختی، مصیبت اور جہاد کے وقت صبر کرتے ہیں۔
یہی لوگ سچے ہیں اور یہی پرہیزگار ہیں‘‘(سورۃ البقرۃآیت177)۔
لا ک ڈاؤن کی کٹھن صورتحال میں آج ہمارے ملک کو مثالی ایثار و یکجہتی کی
ضرورت ہے جو کہ حکمران ، سیاسی و دینی شخصیات، سرکاری و نجی اداروں کے
افسران ، ممتاز صنعتکار، کاروباری شخصیات، اور سماجی رہنماؤں کی عملیت
پسندی کی متقاضی ہے ۔ مخیر حضرات کو اپنے اپنے دائروں ،احاطوں اور حدود کے
اندر مستحقین کی مدد کو یقینی بنا نا چاہیے ، اور ملک کے متمول طبقات کی
جانب سے صلہ رحمی کے جذبہ کو بروئے کار لا کر اپنے پاس پڑوس، گلی محلے اور
شہر بھر میں ایسا اہتمام کرنا چاہیے کہ کوئی فرد کسی گھر میں بھوکا نہ سوئے
اور ادویات نہ ہونے کے باعث کسی کی ہلاکت نہ ہو۔ اسلام کے فلسفہ سماجی
بہبود کا بنیادی مقصد بھی معاشرے کے محتاجوں، بے کسوں، معذوروں، بیماروں،
بیواؤں، یتیموں اور بے سہارا افراد کی دیکھ بھال اور ان کی فلاح ہے۔یہ مقصد
اسی صورت میں حاصل ہوسکتا ہے جب ایسے لوگوں کی ضرورت اور معذوروی کا خاتمہ
کرکے معاشرے میں دولت وضرورت کے درمیان توازن پیدا کیا جائے۔جو لوگ معاشرے
سے غربت وافلاس اور ضرورت واحتیاج دور کرنے کے لئے اپنا مال ودولت خرچ کرتے
ہیں، اﷲ تعالیٰ ان کے خرچ کو اپنے زمے قرض حسنہ قرار دیتے ہیں۔ ساتھ ہی اس
بات کی بھی ضمانت دیتے ہیں کہ اﷲ کی راہ میں خرچ کئے گئے مال کو کئی گنا
بڑھاکردیاجائے گا۔
دوسروں کی مدد کرنا ان کی ضروریات کو پورا کرنا اﷲ تعالیٰ کے نزدیک نہایت
پسندیدہ عمل ہے، اور دوسروں کی خیر خواہی اور مدد کرکے حقیقی خوشی اور راحت
حاصل ہوتی ہے جو اطمنان قلب کے ساتھ ساتھ رضائے الٰہی کا باعث بنتی ہے ۔
محسن انسانیت نبی کریم محمد صلی اﷲ علیہ و سلم نے نہ صرف حاجت مندوں کی
حاجت روائی کرنے کا حکم دیا بلکہ عملی طور پر آپ صلی اﷲ علیہ و سلم خود بھی
ہمیشہ غریبوں ،یتیموں، مسکینوں اور ضرورتمندوں کی مدد کرتے۔ حدیث نبوی صلی
اﷲ علیہ و سلم ہے کہ ایک مسلمان دوسرے مسلمان کا بھائی ہے وہ نہ اس پر ظلم
کرتا ہے اور نہ اسے بے یارومددگا ر چھوڑتا ہے۔ جو شخص اپنے کسی مسلمان
بھائی کی حاجت روائی کرتا ہے ،اﷲ تعالیٰ اس کی حاجت روائی فرماتا ہے اور جو
شخص کسی مسلمان کی پردہ پوشی کرتا ہے اﷲ تعالیٰ قیا مت کے دن اس کی ستر
پوشی فرمائے گا۔ ارشاد نبوی صلی اﷲ علیہ و سلم ہے کہ اﷲ تعالیٰ اس وقت تک
اپنے بندے کے کام میں (مدد کرتا )رہتا ہے جب تک بندہ اپنے مسلمان بھائی کے
کام میں مدد کرتا رہتا ہے‘‘۔ اپنے لئے تو سبھی جیتے ہیں ، آج ضرورت اس امر
کی ہے کہ کیوں نہ دوسروں کے لئے جیا جائے ، دوسروں کی مشکلات ومسائل کو
محسوس کرتے ہوئے ان کا ہاتھ بٹایا جائے ۔ ہماری مدد و معاونت سے اگر کسی کی
جان بچ سکتی ہے، کسی کی مشکل آسان ہوسکتی ہے ، کسی مجبور کے حصول رزق میں
معاونت ہوسکتی ہے تو یہ ہمارے لئے باعث اعزاز اور باعث راحت ہے ۔
|